پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۱۴۳۳۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۳:۴۹
دستیار ویژه رئیس جمهور در حقوق شهروندی گفت: پیگیر اجرای مصوبه کاهش 8 سال سن مدیریتی در کشور هستیم تا عرصه مدیریت برای جوانان باز شود.

شعارسال: همایش حقوق شهروندی دختران در اداره آموزش و پرورش منطقه 8 تهران برگزار شد.

شهیندخت مولاوردی دستیار ویژه رئیس‌جمهور در حقوق شهروندی، در این همایش اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش در نهادینه سازی حقوق شهروندی اهمیت بسیاری دارد و دانش‌آموزان در توسعه و ساختن آینده کشور نقش اساسی دارند.

وی با بیان اینکه اولین فعالیت اجتماعی‌ام از آموزش و پرورش آغاز شد، افزود: 4 سال در منطقه 3 تهران مربی تربیتی بودم و این دوران، بهترین دوران خدمتم محسوب می‌شود.

مولاوردی به لزوم شناسایی حضرت زهرا(س) به نسل جدید اشاره کرد و گفت: از جمله درسهایی که می توان از عمر کوتاه حضرت زهرا(س) گرفت، نوع‌دوستی ایشان است.

دستیار ویژه رئیس جمهور در حقوق شهروندی با بیان اینکه حق و تکلیف در کنار هم مورد توجه قرار می‌گیرد، گفت: باید در برابر فقر، بی‌خانمانی و انحراف همنوعان خود مسئولیت داشته باشیم که یک اصل اساسی در حقوق بشر است که در مبانی دینی ما نیز ریشه دارد.

وی تصریح کرد: باید بتوانیم با زبان روز و جذاب، نوع دوستی و مسئولیت اجتماعی در رفتار الگوهای بشری که اهل بیت(ع) هستند را به دیگران منتقل کنیم.

مولاوردی ادامه داد: قصد داریم برنامه‌ای طراحی کنیم تا فهم و درک دانش‌آموزان از حقوق شهروندی را دریافت کنیم و روش‌های تحقق آن را از زبان دانش‌آموزان بشنویم.

وی با اشاره به مصادیق حقوق شهروندی بیان داشت: شهرنشینان با توجه به افرادی که در یک جامعه سکونت دارند، مورد نظر هستند و این اطلاق شامل تمام شهروندان یک کشور می‌شود.

دستیار ویژه رئیس جمهور در حقوق شهروندی عنوان کرد: شوراهای دانش‌آموزی ظرفیت ایجاد آمادگی برای پذیرش مسئولیت‌های اجتماعی بالاتر را دارند و در قالب تشکل‌های دانش‌آموزی باید کار جمعی توسط دانش‌آموزان تمرین شود.

مولاوردی خاطر نشان کرد: شهروندان نباید منتظر تحقق حقوق شهروندی خود توسط دولت یا افرادی به عنوان ناجی، باشند بلکه خود باید وارد عمل شوند و مطالبه‌گر باشند تا حاکمیت را به پاسخگویی وادار کنند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش در درونی کردن مفاهیم حقوق شهروندی کلیدی ترین نقش را دارد، تصریح کرد: آموزش و پرورش می‌تواند طرق استیفای حقوق شهروندی را به دانش‌آموزان آموزش دهد و بهتر است این مفاهیم از پیش دبستان آموزش داده شود تا گفتمان غالب جامعه شود.

دستیار ویژه رئیس جمهور در حقوق شهروندی افزود: پیگیر اجرای مصوبه کاهش 8 سال سن مدیریتی در کشور هستیم تا عرصه مدیریت برای جوانان باز شود.

وی خاطر نشان کرد: باید زمینه‌های سیاستی را برای افزایش مشارکت نسل جوان و زنان در مدیریت کشور ایجاد کنیم.

مولاوردی با بیان اینکه 22 حق در حقوق شهروندی عموما شامل تمام اقوام ایرانی است، گفت: اقدامات دستگاه‌های دولتی در حوزه حقوق شهروندی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی بیان داشت: شکاف یا گسل نسلی از مشکلات کنونی جامعه است که خیلی بزرگتر از فاصله و اختلاف است؛ روند سریع رشد تکنولوژی به این گسل دامن زده است و باید عملکردهای ما این شکاف را از بین ببرند هرچند برخی تعمدا به دنبال افزایش آن هستند.

مولاوردی با بیان اینکه اولین قدم برای کاهش گسل نسلی به رسمیت شناختن آن است، گفت: سیاست‌گذاران ما نباید از تحولات عقب بمانند و با رویارویی منطقی با این تحولات تلاش کنند تا به نیازهای مشروع جوانان پاسخگو باشند.

دستیار ویژه رئیس جمهور در حقوق شهروندی ادامه داد: جامعه در برابر پذیرش دختران آسیب دیده مقاومت نشان می‌دهد و دختران در معرض آسیب بیشتری در تحولات، هستند.

وی تصریح کرد: ما وارد مرحله مدرن سازی سرمایه‌های فرهنگی شده‌ایم که از بُعد حقوق شهروندی اهمیت دارد و کشوری که به این مرحله برسد و کدهای رفتاری مدارا و سعه صدر را ترویج کند، توسعه یافته خواهد بود.

مولاوردی با بیان اینکه خانه تشکل‌ها و سمن‌ها توسط وزارت کشور در حال راه اندازی است، اضافه کرد: مجموعه این اقدامات نوید حرکت مثبتی در مسیر تحقق حقوق شهروندی را می‌دهد.

مینو زمان مدیر آموزش و پرورش منطقه 8 تهران نیز در این همایش اظهار داشت: حق کرامت دانش‌آموزان باید مورد توجه قرار گیرد و آنها حق دارند از آموزشی برخوردار شوند که هویت فرهنگی و ملی آنها را رشد دهد.

وی افزود: ما مسئولیت داریم حقوق دانش آموزان را به رسمیت بشناسیم و در جهت احقاق آن گام برداریم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 14 اسفند 1396، کدخبر: 13961214000749، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
0
0
این قول هارا سالیان سال است که میدهیم ولی آن را عملیاتی نکرده ایم ، کاش این حرف هارا به عمل بیاوریم و فقط در مرحله ی گفتن نباشد
ا.ح75
ناشناس
Switzerland
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
0
0
اگه برای این دلیل نباشه که بچه های خودشونو زودتر بفرستن پشت میز ریاست طرح خوبیه
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین