پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۴۷۱۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۲
رئیس ‌سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگی خواستار محدودیت و ممنوعیت واردات صنایع دستی چینی به کشور شد.

شعارسال: علی اصغر مونسان در حاشیه بازدید از بیست و نهمین نمایشگاه صنایع دستی با انتقاد از واردات صنایع دستی چینی به ایران گفت: واقعاً باعث تعجب است، صنایع دستی چینی به کشوری واردات شود که خود از مهدهای صنایع دستی جهان است.

مونسان با گلایه از واردات چنین محصولاتی به کشور از وجود نهادهایی که به واردات این محصولات مجوز می‌دهند ابراز بی‌اطلاعی کرد و افزود: باید واردات این محصولات به کشور ممنوع شود و یا در نهایت محدود و تعرفه‌های بالایی برای آن تعیین شود.

وی درباره مشکل بیمه نشدن هنرمندان صنایع دستی توسط تأمین اجتماعی، گفت: تأمین اجتماعی دیگر نمی‌تواند هنرمندان صنایع دستی را بیمه نکند زیرا این بیمه شدن آنها قانون شده است و سازمان بیمه تأمین اجتماعی باید قانون را اجرا کند.

روستاییانی که میلیاردر شدند

رئیس ‌سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگی با تشریح رونق بخشیدن به بازار صنایع دستی به‌عنوان یکی از بهترین راهکارهای‌اشتغال که باعث شده است حتی جوانان تحصیلکرده نیز به این هنر و صنعت روی بیاورند، اظهارداشت: ما امروز روستاییانی داریم که در حوزه گردشگری و توریسم به روستاییان میلیاردر معروف شده‌اند و این به‌معنای پتانسیل حوزه گردشگری و صنایع دستی است.

مونسان با‌ اشاره به رشد 64درصدی صادرات صنایع دستی و همچنین رشد فروش داخلی 32درصدی صنایع دستی عنوان کرد: فروش صنایع دستی در 11 ماه گذشته بالغ بر 300 میلیون دلار بوده است که تا پایان سال این رقم بیشتر نیز خواهد شد و همین مقدار رقم مالی، صنایع دستی چمدانی از کشور خارج می‌شود که آمار دقیق آن وارد آمارهای گمرک نمی‌شود.

گفتنی است، بیست و نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی 14 اسفند افتتاح ‌شد و تا 18 اسفند در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران از ساعت 10 الی 17 پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه کیهان، تاریخ انتشار:15اسفند1396 ، کدخبر: 127874: www.kayhan.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
0
0
وقتی که میشنویم فرش ایرانی دستباف از چین وارد میشه به کشور دیگه جایی برای حرف باقی میمونه؟
تا وقتی که ارزش خودمون رو ندونیم هیچ کسی ارزش ما رو درک نخواهد کرد
س.د۷۶
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۹
0
0
صنایع دستی جزو معدود کار های حمایت کننده روستاییان و اهل هنره
لطفا اینو دیگ وارد نکنید
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین