پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۵۳۵۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی از مردم خواست در خرید ماهی قرمزسفره هفت سین دقت کنند.

شعار سال: شانقی مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: با توجه به علاقمندی مردم به خرید ماهی قرمز جهت سفره هفت سین باید ماهی قرمز از مراکز معتبر و بهداشتی تهیه شود وحتی المقدور از خرید ماهی از دست فروشان و دوره گردان به دلیل امکان نگهداری ماهی در شرایط بهداشتی نامناسب خودداری شود.

شانقی افزود: از خرید ماهیان بیمار و بی حال با علائم شنای غیر فعال، فاقد رنگ شفاف و دارای لکه بر روی پوست بدن خودداری شود.

وی اضافه کرد: به منظور تعویض آب هر بار ۵۰ % کل آب تعویض شود و از تعویض یکباره کل آب خودداری شود و در هنگام تعویض آب نیازی به دستکاری ماهی نمی‌باشد، اما در صورت لزوم و بخصوص در افرادی با سابقه بیماری و یا حساسیت‌های پوستی از دستکش استفاده شود و شستشوی کامل دست‌ها با آب و صابون بعد از هر بار دست زدن به آب یا ماهی انجام شود.

خرید و فروش چه حیواناتی ممنوع است

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی با اشاره به خرید گونه‌های ممنوع ادامه داد:عرضه هر گونه خزندگان، دوزیستان و حلزون‌ها مجاز نیست و بعضی از گونه‌ها مانند لاک پشت سنگاپوری و یا مینیاتوری (گوش قرمز) به عنوان مخزن بیماری باکتریایی سالمونلوز است که باعث گاستروانتریت در انسان می‌شود عرضه این گونه‌ها ممنوع می‌باشدو از خرید آن‌ها اکیدا خودداری گردد.

ماهی قرمز را در رودخانه‌ها و نهر‌ها رها نکنید

وی بیان کرد: در پایان نوروز ماهی‌ها را در رودخانه‌ها و یا نهر‌ها رها نکرده و در محل‌های خاصی که شهرداری مشخص نموده است رهاسازی شود.

شانقی در مورد رها سازی ماهی قرمز هم گفت: اداره کل دامپزشکی استان مرکزی با همکاری شهرداری اراک اقدام به جمع آوری ماهیان قرمز درروز‌های ۱۳ و ۱۴ فروردین ماه می‌نمایید و مردم می‌توانند برای رهاسازی ماهیان به پارک امیرکبیر، پارک شهر اراک و همچنین استخر آلومینیوم مراجعه نمایند و از رهاسازی ماهی دراستخرها، سد‌ها و رودخانه‌ها بدلیل جلوگیری از تغییر ژنتیکی و انتقال آلودگی به ماهیان بومی خودداری کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ 19 اسفند 96، کد مطلب: 6466616: www.yjc.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
0
0
چقد خوبه که این مراکز رو به مردم شناسایی کنیم تا مردم از مراکز مورد اعتبار بتونن به راحتی خرید کنن
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
0
0
البته که الان از این ماهی ای الکی برای نماد اومده خیلی بهتره
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین