پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۸۴۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۲
رئیس جمهوری اعلام کرد: همکاری در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه نفت و گاز در دریای خزر می تواند گامی نو در مناسبات اقتصادی بین ایران و ترکمنستان باشد.

شعارسال: دکتر حسن روحانی امروز (سه‌شنبه، هفتم فروردین‌ماه) در نشست مشترک هیئت‌های عالی رتبه ایران و ترکمنستان ضمن تبریک ایام عید نوروز به عنوان جشنی مشترک بین مردم دو کشور، به روابط تاریخی، فرهنگی و همکاری‌های سنتی اقتصادی بین ایران و ترکمنستان اشاره کرد و گفت: امروز موظفیم تا از همه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود برای توسعه همه‌جانبه همکاری‌ها و روابط تهران-عشق‌آباد استفاده و بهره‌برداری کنیم.

وی با اشاره به همکاری‌های ایران و ترکمنستان در بخش‌های مختلف به‌ویژه انرژی، ترانزیت و حمل و نقل، اظهار کرد: آغاز عملیات اجرایی خط سوم انتقال برق از ایران به ترکمنستان، همکاری‌های جدید در حوزه نفت و گاز دریای خزر و ارائه تسهیلات برای توسعه حمل و نقل بین دو کشور می تواند گامی نو در مناسبات اقتصادی بین ایران و ترکمنستان باشد.

دکتر روحانی توسعه مراودات دو ملت را حائز اهمیت برشمرد و با اشاره به ضرورت ارائه تسهیلات برای گسترش گردشگری میان دو کشور از جمله برقراری پرواز مستقیم تهران-عشق‌آباد، گفت: بازگشایی پل جدید سرخس و همکاری در زمینه توسعه راه آهن در این امر موثر خواهد بود.

رئیس جمهوری با بیان این‌که سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی ترکمنستان هم می‌توانند در پروژه‌های مختلف ایران حضور داشته باشند، اظهار امیدواری کرد این سفر گام جدیدی در توسعه روابط و همکاری‌های همه‌جانبه دو کشور باشد.

دکتر روحانی تاکید کرد: دوستی، حسن همجواری و توسعه روابط برادرانه با ترکمنستان برای جمهوری اسلامی ایران حائز اهمیت است.

قربانقلی بردی محمداف، رئیس جمهوری ترکمنستان نیز در این نشست ضمن ابراز خوشحالی از سفر دکتر روحانی به عشق آباد در ایام نوروز به عنوان جشن صلح و‌ محبت، گفت: روابط ایران و ترکمنستان در طول سالیان متمادی همواره برادرانه و دوستانه بوده و امروز مناسبات تهران-عشق‌آباد در بخش‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، بازرگانی و فرهنگی در سطح بالایی قرار دارد.

رئیس جمهوری ترکمنستان با اشاره به این‌که ایران و ترکمنستان در بسیاری از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی به‌ویژه در زمینه صلح و توسعه جهانی دیدگاه‌های مشترکی دارند، افزود: روابط دو کشور در سازمان‌های بین المللی مانند سازمان همکاری‌های اسلامی و همکاری اقتصادی مثبت و‌ سازنده بوده و ما همواره قدردان حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران هستیم.

بردی محمد‌اف، توسعه همکاری‌ها و روابط دو‌کشور در زمینه امنیت انرژی، مبارزه با مواد مخدر و موضوعات منطقه‌ای و بین المللی را حائز اهمیت دانست و گفت: در همکاری‌های اقتصادی باید تنوع در سازوکارهای روابط را دنبال کرده و از همه ظرفیت‌ها و امکانات برای توسعه روابط در بخش‌های مختلف حمل و نقل، کشاورزی و انرژی استفاده کنیم.

وی خزر را دریای صلح و ‌امنیت دانست و اظهار کرد: همکاری ایران و ترکمنستان در ساحل و آب‌های خزر و در مناطق ویژه اقتصادی باید بیش از پیش گسترش یابد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری شانا، تاریخ انتشار: 7 فروردین 1397، کدخبر: 282021، www.shana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
0
0
ترکمنستان همسایه خوبی برای همکاری های پروژه های نفتی و گازی در شمال شرق کشور به شمار می آید و نباید از آن غافل شویم
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین