پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۸۶۸۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵
در اجرای ماده ۱۱ آیین‌نامه اجرائی قانون اصلاح حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها موضوع تصویبنامه شماره ۵۹۸۷۹/ت۳۷۱۱۰هـ مورخ ۱۹/۴/۱۳۸۶ هیأت محترم وزیران به پیوست « دستورالعمل تعیین مصادیق تغییر کاربری غیرمجاز» موضوع ماده ۱۰ الحاقی به قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها، برای اجراء ابلاغ می‌گردد.

شعارسال: در اجرای ماده ۱۱ آیین‌نامه اجرائی قانون اصلاح حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها موضوع تصویبنامه شماره ۵۹۸۷۹/ت۳۷۱۱۰هـ مورخ ۱۹/۴/۱۳۸۶ هیأت محترم وزیران به پیوست « دستورالعمل تعیین مصادیق تغییر کاربری غیرمجاز» موضوع ماده ۱۰ الحاقی به قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها، برای اجراء ابلاغ می‌گردد.

دستورالعمل تعیین مصادیق تغییر کاربری غیرمجاز موضوع ماده ۱۰ قانون اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها مصوب ۱/۸/۱۳۸۵ مجلس شورای اسلامی

(موضوع ماده ۱۱ تصویب نامه شماره ۵۹۸۷۹/ت ۳۷۱۱۰ هـ مورخ ۱۹/۴/۱۳۸۶ هیئت وزیران)

۱ـ اقدامات ذیل در صورتی که در اراضی زراعی و باغهای موضوع قانون اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها و بدون رعایت ضوابط و مقررات مربوطه و اخذ مجوز از کمیسیون تبصره یک ماده یک و یا موافقت سازمان جهاد کشاورزی در قالب طرح‌های تبصره ۴ الحاقی قانون مذکور حسب مورد صورت گیرد و مانع از تداوم تولید و بهره‌برداری و استمرار کشاورزی شود به عنوان مصادیق تغییر کاربری غیرمجاز تلقی می‌گردد:

برداشت یا افزایش شن و ماسه

ایجاد بنا و تاسیسات.

خاکبرداری و خاکریزی.

گودبرداری.

احداث کوره‌های آجر و گچ‌پزی.

پی‌کنی.

دیوارکشی اراضی.

دپوی زباله، نخاله و مصالح ساختمانی، شن و ماسه و ضایعات فلزی.

ایجاد سکونتگاههای موقت.

استقرار کانکس و آلاچیق.

احداث جاده و راه.

دفن زباله‌های واحدهای صنعتی.

رها کردن پساب‌های واحدهای صنعتی، فاضلاب‌های شهری، ضایعات کارخانجات.

لوله‌گذاری.

عبور شبکه‌های برق.

انتقال و تغییر حقابه اراضی زراعی و باغات به سایر اراضی و فعالیتهای غیرکشاورزی.

سوزاندن، قطع و ریشه‌کنی و خشک کردن باغات به هر طریق.

مخلوط‌ریزی و شن‌ریزی.

احداث راه‌آهن و فرودگاه.

احداث پارک و فضای سبز.

پیست‌های ورزشی.

استخرهای ذخیره آب غیرکشاورزی.

احداث پارکینگ مسقف و غیرمسقف.

محوطه‌سازی (شامل سنگفرش و آسفالت‌کاری، جدول‌گذاری، سنگ‌ریزی و موارد مشابه).

صنایع تبدیلی و تکمیلی و غذایی و طرح‌های موضوع تبصره ۴ فوق‌الذکر.

صنایع دستی.

طرح‌های خدمات عمومی.

طـرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای مصوب مجلس شورای اسلامی (ملی ‌ـ استانی).

تبصره: تشخیص سایر مصادیق تغییر کاربری غیرمجاز به عهده سازمان امور اراضی کشور بوده و سازمان جهاد کشاورزی استان موظف است در صورت ابهام نظریه سازمان مذکور را استعلام و بر اساس آن عمل نماید.

۲ـ تغییر هریک از فعالیتها و طرح‌های موضوع تبصره ۴ الحاقی به ماده یک قانون به خارج از مصادیق و ضوابط تبصره مذکور بدون اخذ مجوز از کمیسیون تبصره ۱ ماده ۱ قانون تغییر کاربری غیرمجاز تلقی می‌گردد.

تبصره:

تغییر فعالیتها و طرح‌های موضوع تبصره ۴ الحاقی به ماده یک قانون به سایر طرح‌های مندرج در تبصره مذکور مستلزم اخذ گواهی لازم از اداره کل محیط زیست استان و موافقت رئیس سازمان جهاد کشاورزی می‌باشد.

تغییر کاربریهای مجاز:

احداث گلخانه ها - دامداریها - مرغداریها - پرورش ماهی و سایر تولیدات کشاورزی و کارگاههای صنایع تکمیلی و غذائی در روستاها بهینه کردن تولیدات بخش کشاورزی بوده و تغییر کاربری محسوب نمی شود . موارد ذیل با رعایت ضوابط زیست محیطی و با موافقت سازمانهای جهادکشاورزی استانها بلامانع است . همچنین تغییر کاربری اراضی زراعی و باغات برای سکونت شخصی صاحبان زمین تا ۵۰۰ مترمربع فقط برای یکبار مجاز است . موارد مذکور در صورت اخذ مجوز از سازمان جهادکشاورزی از پرداخت عوارض این قانون معاف هستند .

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت وکالت آنلاین، تاریخ انتشار: - ، کدخبر: 32586 : www.vekalatonline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
0
0
به معنای واقعی دارن به راحتی هرچه تمام تر تغییر کاربریهای غیر قانونی میدن و کسی هم باهاشون کاری نداره
ا.ف75
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
0
0
در شمال کشور این چنین مورد ها بسیار به وفور یافت میشود و کسی هم چیزی نمیتواند به این ها بگوید
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین