پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۹۲۵
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۳
بوستانی به نام زنده یاد "محمد علی اینانلو" نامگذاری می‌شود، همچنین براساس روزشمار عمر مرحوم اینانلو؛ ۲۴ هزار و ۷۳۷ نهال کاشته می‌شود که نخستین نهال‌ها در بوستان"محمد علی اینانلو" با همکاری شهرداری صبا شهر شهریار کاشته خواهد شد.
شعار سال: درختکاری در نخستین بوستان زنده یاد محمد علی اینانلو در روز 21 اسفند ماه صورت می‌پذیرد. براین اساس جمعه 21 اسفند ماه در نخستین بوستان محمد علی اینانلو، با همکاری شهرداری صبا شهر شهریار درختکاری با حضور دوستداران طبیعت صورت می‌پذیرد.

در این رابطه فرخ‌السادات غنی - عضو و مدرس موسسه طبیعت و همراه 14 ساله مرحوم محمد علی اینانلو به تسنیم اظهار داشت: وقتی بنده از خارج از کشور به ایران برگشتم فکر کردم چه کار می‌توانیم برای ادامه راه و زحمات مرحوم اینانلو انجام دهیم، بنابراین با همفکری و مشارکت گروهی از شاگردان و دوستان مرحوم اینانلو تلاش کردیم بتوانیم با اجرای برنامه‌های متعدد محیط زیستی از جمله کاشت درخت و ... مسیر، منش و دغدغه‌های مرحوم اینانلو را ادامه و به سرانجام برسانیم.

غنی با تشرح مصادیق این فعالیت‌ها عنوان کرد: به طور مثال محمدعلی اینانلو براساس روزشمار عمر با برکتی که داشت 24 هزار و 737 روز عمر کرده بود، بنابراین ما در صدد هستیم در مرحله نخست در سراسر جهان 24 هزار و 737 نهال بکاریم و این آمار حداقلی است و شاید بیشتر هم شود و امکان دارد به 100 هزار درخت نیز در سراسر دنیا افزایش یابد. زیرا هم اکنون درخواست‌های همکاری در این زمینه از طرف شاگردان و دوستان مرحوم اینانلو از نقاط مختلف جهان از جمله استرالیا، ونکوور، تگزاس و ... داریم.

عضو و مدرس موسسه طبیعت ادامه داد: بر این اساس آئین‌نامه‌ای نوشتیم و کاشت تمام این درخت‌ها نیز براساس پلاک و شماره صورت می‌پذیرد و بر اساس همان آئین‌نامه درخت‌هایی را خواهیم کاشت که عمری بیش از 30 تا 40 سال داشته باشند.

غنی در ادامه به دیگر مصادیق برای ادامه راه و برنامه‌های مرحوم اینانلو اشاره کرد و گفت: در این زمینه برنامه‌های دیگری از جمله تغذیه حیوانات و ساخت آبشخور را انجام خواهیم داد و در این راستا در تاریخ 21 اسفند ماه نیز بوستانی به نام محمدعلی اینانلو نام‌گذاری خواهد شد و استارت اولیه کاشت نهال‌ها را نیز برای ترویج آموزش‌های اکوتوریسم در این بوستان خواهیم داشت.

در این راستا نیز موسسه طبیعت در فراخوانی عنوان کرد: می‌خواهیم عاشقانه رهرو اندیشه‌های استاد محمد علی اینانلو طلایه دار آموزش شناخت و مهر به طبیعت و حفظ محیط زیست باشیم و چنان کنیم که آتش دلش چون دماوند همواره روشن باشد.

براین اساس به عدد روزهای زندگیش بر روی زمینی که حال آنرا خوب نمی‌دید، 24 هزار و 737 درخت بکاریم برای تجلی و تداوم عشقش به ایران زمین. از همه رهروان راهش، دانش آموختگان موسسه طبیعت، طبیعت دوستان و همه عاشقان این مرز و بوم دعوت می‌کنیم در این مهم همراهمان شوند.

در این راستا جمعه 21 اسفند ماه در نخستین بوستان محمد علی اینانلو، با شهرداری صبا شهر شهریار همراه شویم. همچنین وسیله نقلیه ساعت 7:30 بامداد از مقابل موسسه طبیعت به نشانی تهران، یوسف آباد، میدان فرهنگ حرکت می‌کند.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری تنسیم، تاریخ انتشار: 15 اسفند 1394، کد مطلب: 1019486 www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین