پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۸۳۶
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵
به دنبال انتشار مطلبی با عنوان "نامهربانی با درختان در تبریز/آماده سازي تبريز براي 2018 با قلع و قمع درختان " در قالب شهروند خبرنگار سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری کلانشهر تبریز به این خبر واکنش نشان داد.

شعار سال: در این جوابیه ذکر شده است:

عطف به خبر مندرج در مورخه 14/11/94 ساعت 22:8 با کد خبری 45514 در با تیتر" نامهربانی با درختان تبریز / آماده سازي تبريز براي 2018 با قلع و قمع درختان" ما را بر آن داشت مطابق ماده 23 قانون رسانه و مطبوعات مصوب 26/12/1364 جوابیه‌ای به منظور تنویر افکار عمومی به حضورتان ارسال شود.

موضوع از بین رفتن بافت فضای سبز کلانشهر تبریز طی پروسه ای چندین ساله در اثر ساخت و سازهای ممتد و توسعه شهری آغاز گشته و به دنبال ادامه این روند، طی سالهای اخیر بخش مهمی از فضای سبز تبریز از دست رفته است. همین موضوع باعث برانگیخته شدن احساسات شهروندان و حساسیت به جای آنها در بحث های پیرامون فضای سبز شهری شده است. خوشبختانه طی سالهای اخیر رویکرد مدیریت ارشد استانی جناب آقای دکتر جبارزاده استاندار محترم آذربایجان شرقی بر این پایه استوار بوده است که به هیچ عنوان اجازه ای برای تغییر کاربری های فضای سبز صورت نمی پذیرید و مدیریت شهری و جناب دکتر نجفی شهردار محترم نیز با اصل قرار دادن این موضوع برنامه ریزی های لازم جهت «نهضت درختکاری» را آغاز کرده اند. تمام اینها نشان از عزمی راسخ جهت بازگرداندن تبریز به شهر سبز گذشته دارد که نگاهی گذرا به اقدامات برجسته سازمان پارکها و فضای سبز تبریز در این جهت، می تواند سندی روشن جهت این رویکرد باشد.

در متن منتشر شده از سوی آن پایگاه خبری محترم آمده است: «آقایان رسانه ای پیگیر این مطلب باشید که چرا امروز تمام درختان میدان پیشقدم تا گلگشت را لخت و عورکرده اند»

با توجه به افزایش جمعیت شهری تبریز، گسترش شهر و در پی آن تنظیم طرح تفصیلی شهر تبریز ، نیاز به تغییراتی در برخی نقاط شهری احساس می شود. پیرو همین موضوع و بر اساس مصوبه ماده 5 ، طی درخواست شماره 1/ 7/ 22167 در تاریخ 30 / 9 / 94 موضوع «جابجایی درختان جهت تعریض خیابان عطار نیشابوری» در محل میدان پیشقدم، به طرف بیمارستان امام رضا (ع) ، مقابل دانشگاه علوم پزشکی در کمیسیون حفظ و گسترش سازمان پارکها و فضای سبز تبریز مطرح شد.

واکنش سازمان پارک ها به انتقاد شهروند تبریزی

با توجه به رای مثبت کمیسیون ماده 5 جهت اجرای این طرح در راستای اجرای مسیرگشایی ها و روان سازی ترافیک محدوده بیمارستان امام رضا(ع)، مصوبه کمیسیون حفظ و گسترش سازمان پارکها و فضای سبز تبریز در این راستا بدین شرح صادر شده است: «با عنایت به بررسی های بعمل آمده مقرر گردید برابر طرح مصوب و به شرط تامین و غرس نهال، شهرداری منطقه دو نسبت به سربرداری و جابجایی و انتقال درختان واقع در محل طرح مصوب با استفاده از دستگاه نهال کن و یا به نحو مقتضی و ترجیحا کاشت آنها در اطراف محل پروژه با رعایت کامل اصول علمی و ایمنی زیر نظر سازمان پارکها و فضای سبز تبریز در فصل مناسب اقدام نماید. »

طی همین مصوبه، شهرداری منطقه دو تبریز اقدام به انتقال و جابجایی این درختان نموده است. متاسفانه این اقدام در نگاه شهروندان فهیم و دوستدار تبریز و فضای سبز آن به مثابه قطع کلی درختان و از بین رفتن آنها بوده است . در حالی که در شرایطی همچون امروز که طرح هایی مثل «نهضت درختکاری» در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد، هیچ گاه دستور و مصوبه ای جهت مرگ و از بین رفتن هیچ درختی صادر نخواهد شد.

در نهایت لازم به ذکر است، سازمان پارکها و فضای سبز تبریز تمام تلاش خود را جهت افزایش میزان فضای سبز تبریز به کار خواهد بست و در این راه از عموم شهروندان دغدغه مند تقاضا دارد جهت همراهی با این سازمان در کمک به تحقق مفهوم دوباره ی باغ شهر تبریز یاری رسان باشند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری نصر، تاریخ انتشار: 15 بهمن ماه 1394، کد مطلب45591، WWW.nasrnews.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین