پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۹۵۱۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: جشنواره های نوروزگاه در ۲۰ نقطه استان برگزار شده است و تا ۱۵ فروردین سال جاری ادامه می یابد.

شعار سال: جلیل جباری با بیان اینکه این جشنواره با هدف احیای فرهنگ و بازیهای بومی و محلی در سطح استان برگزار شد اظهارداشت: اجرای برنامه های آئینی زمینه حضور مجدد مسافران و گردشگران طی سال های آینده در این استان را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ۷۲۵ هزار و ۲۲۵ مسافر نوروزی از ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ تا ۱۲ فروردین سال جاری از این استان دیدن کرده اند افزود: این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۸۸ درصد افزایش یافته است.

جباری همچنین از اقامت بیش از ۱۸۳ هزار مسافر و گردشگر در مراکز اقامتی استان خبر داد و گفت: این آمار در سال گذشته ۱۱۵هزار و ۸۷۲ نفر بوده و نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.

۱۴۰هزار نفر از موزه های آذربایجان غربی بازدید کرده اند

وی برپایی مراسم نوروزگاه، رالی خانوادگی برای مسافران، راه اندازی اتوبوس گردشگری و جشنواره خرید را از مهمترین برنامه های نوروزی اعلام و گفت: در مجموع عملکرد نوروز امسال مثبت ارزیابی شده و امید است روند همکاری، تعامل تمامی دستگاه ها اجرایی استان تداوم داشته باشد.

جباری در خصوص بازدید از موزه‌های آذربایجان غربی نیز اشاره کرد: در این دوره زمانی ۱۴۰ هزار و ۲۲۲ نفر بازدید در موزه‌های آذربایجان غربی به ثبت رسیده است، این استان با دارا بودن موزه‌های متعدد، گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به سوی خود فرا می‌خواند که در میان آن‌ها موزه مردم شناسی ارومیه از نظر تعداد بازدیدکننده جزو پر بازدیدترین موزه‌های آذربایجان غربی است.

۱۶۰۰ اثر تاریخی و طبیعی آذربایجان غربی ثبت ملی شده است

وی ادامه داد: در سال گذشته ۱۱۴ هزار و ۹۴نفر از ۱۲ موزه آذربایجان غربی بازدید کرده‌اند که کاخ موزه باغچه جوق و موزه مردم شناسی ارومیه بیشترین بازدیدکننده را به خود اختصاص داده‌اند، میزان بازدیدکنندگان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

جباری با اشاره به آثار متعدد ثبت شده ملی در آذربایجان غربی عنوان کرد: در این استان بیش از یک هزار و ۶۰۰ اثر ملی ثبت شده وجود دارد که در کنار آثار بکر و جذاب طبیعی سبب شده ظرفیت بالایی برای جذب گردشگر وجود داشته باشد به طوریکه در مدت زمان ۲۶ اسفند ۹۶ تا ۱۱ فروردین ۹۷ بیش از ۷۲۵ هزار و ۲۲۵ نفر بازدید از اماکن گردشگری، جاذبه‌های گردشگری و تفرجگاه های آذربایجان غربی گزارش شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار 13 فروردین 97، کدمطلب:4261497، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
0
0
خداکنه که روزی نرسه تا ما بخوایم این سنت هارو فراموش کنیم
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
0
0
این ایین سنتی رو با دلایل عقلی اون و به نحو ساده و اصیلش باید برای ایندگان حفظ کنیم
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
0
0
خیلی خوبه که سنتامونو انقدر جدی میگیرن
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین