پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۰۶۲۹
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۴
آرایش حضور مسئولان ایرانی در شبکه اجتماعی توییتر موجب شده که تحلیل و تفسیر در این رابطه به سادگی امکان‌پذیر نباشد. با گشت و گذاری ساده می‌توان دریافت که تمام نحله‌های فکری و گرایش‌های سیاسی در این شبکه محبوب نماینده دارند.

شعارسال:آرایش حضور مسئولان ایرانی در شبکه اجتماعی توییتر موجب شده که تحلیل و تفسیر در این رابطه به سادگی امکان‌پذیر نباشد. با گشت و گذاری ساده می‌توان دریافت که تمام نحله‌های فکری و گرایش‌های سیاسی در این شبکه محبوب نماینده دارند.

 ماجرا از مذاکرات هسته‌ای ایران و شش قدرت جهانی آغاز شد. روزهایی که تیم مذاکره کننده ایرانی به ریاست محمدجواد ظریف در وین و ژنو با طرف‌های اروپایی و آمریکایی گفت‌وگو می‌کرد و زمانی که خبر تازه‌ای از مذاکرات پشت درهای بسته منتشر نمی‌شد وزیر امور خارجه کشورمان در حساب توییتر خود متنی کوتاه منتشر می‌کرد. متنی که گاه موجب تسریع در روند مذاکرات می‌شد. دیپلماسی عمومی و ارتباط مستقیم با مردم یکی از مهمترین دلایلی بود که ظریف بر اساس آن توییت می‌کرد.

 مدتی بعد از مذاکرات هسته‌ای اما توییتر جایگاه تازه‌ای میان مقام‌ها و مسئولان ایرانی پیدا کرد. وزرای کابینه دولت، نمایندگان مجلس و بسیاری از چهره‌های شناخته شده دنیای سیاست در این شبکه اجتماعی حضور پیدا کردند. حضور مسئولان ایرانی در توییتر از آن جهت توجه‌ها را به خود جلب می‌کند که این شبکه اجتماعی سال‌هاست در ایران فیلتر است.

ابهام در قوانین مجازی

فیلترینگ اگرچه از سوی قانونگذاران فضای مجازی به عنوان یکی از قوانین مورد توجه قرار می‌گیرد اما حضور حساب‌های کاربری به مقامات عالی‌رتبه کشور این شائبه را به وجود آورده است که مسدودیت توییتر، قانونی برای رعایت نکردن است.

در همین راستا سید حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی پس از آنکه به عضویت توییتر درآمد در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره نحوه ورود به این شبکه اجتماعی گفت: «تا زمانی که در توییتر ثبت نام کردم نمی‌دانستم این شبکه فیلتر است.»

وب سایت الف نیز در گزارشی به بررسی وضعیت مقام‌ها و مسئولان ایرانی در توییتر پرداخت و نوشت که از ۱۸ وزیر کابینه دولت دوازدهم یازده وزیر حضور فعالی در شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر دارند. محمدجواد ظریف و حسن قاضی‌زاده هاشمی فعال‌ترین وزرا و بیژن نامدار زنگنه کم‌کارترین وزیر در کابینه دوم حسن روحانی لقب گرفته‌اند.

توییتر شبکه‌ای برای تضارب آرا

آرایش حضور مسئولان ایرانی در شبکه اجتماعی توییتر موجب شده که تحلیل و تفسیر در این رابطه به سادگی امکان‌پذیر نباشد. با گشت و گذاری ساده می‌توان دریافت که تمام نحله‌های فکری و گرایش‌های سیاسی در این شبکه محبوب نماینده دارند. از اطلاح‌طلب‌های سنتی گرفته تا محافظه‌کاران نوظهور در توییتر حاضر هستند.

از جمله چهره‌های اصولگرایی که در توییتر حضور دارند می‌توان به الیاس نادران، حمیدرسایی، مرضیه وحید دستجردی، احمد توکلی، مرتضی آقا تهرانی، علیرضا پناهیان، سعید جلیلی، محسن پیرهادی، عزت الله ضرغامی و رحمت الله حافظی اشاره کرد. اگرچه برخی از این چهره‌ها در حال حاضر مسئولیت رسمی در مجلس یا دیگر نهادهای کشور ندارند اما در میان اصولگرایان مورد توجه قرار دارند.

برخی از مقام‌های ایرانی همچنین از چند اکانت مجزا استفاده می‌کنند که نظرات آنها را به زبان‌های فارسی، انگلیسی و در برخی موارد عربی منعکس می‌کند. در همین راستا محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان عمده توییت‌های خود را به زبان انگلیسی در توییتر منتشر می‌کند.


توییت در منطقه ممنوعه

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تجارت نیوز، تاریخ انتشار 19 فرودین 96، کد خبر : 226379، tejaratnews.com www.

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین