پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۲۱۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲
معاون میراث فرهنگی استان یزد با بیان اینکه بیش از ۲۵ موزه در استان یزد فعال است گفت: روز ۲۹ فروردین‌ماه بازدید از موزه‌های استان برای مقاطع ابتدایی و مهدهای کودک‌ رایگان است.

شعارسال: معاون میراث فرهنگی استان یزد با بیان اینکه بیش از ۲۵ موزه در استان یزد فعال است گفت: روز ۲۹ فروردین‌ماه بازدید از موزه‌های استان برای مقاطع ابتدایی و مهدهای کودک‌ رایگان است.

ساشا ریاحی مقدم صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بیش از 25 باب موزه در استان یزد فعال است اظهار داشت: از این تعداد موزه، نیمی از زیر نظر دستگاه‌های دولتی و مابقی توسط بخش غیر دولتی و به صورت مشارکتی با میراث فرهنگی استان اداره می‌شود.

معاون میراث فرهنگی استان یزد به نزدیکی روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی اشاره و خاطرنشان کرد: 29 فروردین‌ماه به نام روز بین المللی بناها و محوطه‌های تاریخی نام گذاری شده است و هر ساله در این برنامه‌های متنوعی در مناطق مختلف برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه به مناسبت روز بین المللی بناها و محوطه‌های تاریخی استان یزد نیز برنامه‌های ویژه‌ای دارد گفت: در روز 29 فروردین‌ماه بازدید از موزه‌های سطح استان یزد برای مقاطع ابتدایی و مهدکودک‌ها رایگان است.

ریاحی مقدم با اشاره به اینکه جامعه‌ای که از داشته‌های فرهنگی و هویتی خود به درستی آگاه باشد هیچ‌ گاه خواسته یا ناخواسته گام در تخریب آن بر نمی‌دارد تصریح کرد: شهروندان بایستی آشنایی با میراث فرهنگی را از نزدیک تجربه کنند تا حس هویت در آنان نهادینه شود.

معاون میراث فرهنگی استان یزد با بیان اینکه هر گاه مردم حس هویتی را تجربه کردند و با بناهای تاریخی آشنا شدند بدون شک معضلات و مشکلات کنونی را مشاهده نمی‌کنیم اضافه کرد: پس از اینکه مردم با بناهای تاریخی آشنا و نسبت به اهمیت حفظ و نگهداری آن به آگاهی کامل دست یافتند، هر ایرانی خود را یک میراث‌بان دانسته که وظیفه اصلی خود را حفظ بناهای تاریخی و توجه به آن می‌داند.

وی در پایان به اهمیت فرهنگ سازی در سنین کودکی اشاره و عنوان کرد: با توجه به اینکه در سنین کودکی بهترین فرصت برای آموزش کودکان در مباحث مختلف است به همین منظور تصمیم به برگزاری دوره رایگان بازدید کودکان از موزه‌های استان یزد گرفتیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 27 فروردین 1397، کدخبر: 1701436، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
0
0
خیلی خوب میشه اگه فرهنگ موزه دیدن را در کودکان ابتدایی و راهنمایی فراگیر کنیم
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین