پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۲۲۷۳
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۴
مجید متقی‌فر: محصولی بارها درباره وضع مالی‌اش توضیح داد اما برخی دنبال تخریب‌اند
شعارسال: سخنگوی جبهه پایداری گفت: حل مشکلات مردم بزرگترین عبادت است و اجر اخروی فراوان دارد. دغدغه‌های احزاب به جای آنکه چند کرسی در مجلس داشته باشد یا دولت در اختیار چه کسی قرار بگیرد، باید متوجه کاهش آلام، دردها و مشکلات جاری مردم و پیگیری آرمان‌های انقلاب باشند تا مسائل اصلی فراموش نشود.

پایداریها، روزگاری کیا و بیا داشتند و خود را محور صالحین می‌خواندند، اما این روزها سروصدایی ندارند، گویی دیگر عطای فعالیت سیاسی را به لقایش بخشیدهاند. اما مجید متقی‌فر سخنگوی جبهه پایداری چنین دیدگاهی را رد می‌کند و می‌گوید: پایداری سکوت ندارد و هیچ‌کس نیز از جبهه پایداری فعالیت سیاسی را کنار نگذاشته است.

مشروح گفت‌وگوی سخنگوی جبهه پایداری با خبرآنلاین را در ادامه بخوانید:

آقای سیدمحمدجواد ابطحی به تازگی درباره چرایی سکوت و کنارگیری پایداری از عرصه سیاسی گفته «پایداری فتیله را پایین کشیده و به اصل خودش یعنی فرهنگ سازی میان اقشار مختلف برگشته است»، علت اتخاذ چنین تصمیمی چه بود؟

برخی اصحاب رسانه دغدغه مردم را ندارند. من اگر خبرنگار بودم وقتی می خواستم از نماینده ای مصاحبه بگیرم، سوال می کردم «در مجلس برای حل بحران اقتصادی و مشکلات کنونی مثل قیمت دلار، طلا، اشتغال و رکود مسکن چه فکری کردید و چه تدبیری اندیشیدید تا مردم را از این رنج ها و آلام رهایی دهید؟» این سئوال برای مخاطبان و خوانندگان مهم است. واقعا در این روزها قیمت دلار و طلا بیشتر جای دغدغه دارد. اکثریت مردم از افزایش قیمت دلار آسیب دیدند چون قیمت ها براساس دلار تعیین می شود.

معتقدم وضعیت فعالیت احزاب و گروهها جزء دغدغه های مردم نیست. مردم نگران مسائل اساسی زندگی خودشان هستند. البته هیچ وقت جبهه پایداری در رکود نبوده و نیست. مطابق آنچه در مرامنامه این جبهه درج شده، حرکت گفتمانی و تبینی خود را ادامه می دهیم و هیچ‌وقت از این حرکت انقلابی و گفتمانی منصرف نخواهیم شد. در مسائل جاری نظیر مشکلات معیشتی مردم، بیکاری و رکورد تورم زا هم بی تفاوت نیستیم. انتظار داریم همه جریانهای سیاسی و رسانه ها فارغ از گرایش های سیاسی، نسبت به عملکرد تمام کسانی که مسئولیتی در حل مشکلات مردم دارند، بی تفاوت نباشند؛ چون این اتفاق باعث می شود عده ای به تحرک بیفتند و درد مردم را بیشتر درک کنند و ظرفیت های معطل را به میدان بیاورند.

جبهه پایداری، فضای تخاصم را در کشور نمی پسندد، اعتقاد دارد تخاصم ضد وحدت است و با تحمل می شود حجم تخاصم ها را کم کرد. بنابراین هر چقدر بتوانیم نیروها را با فکرها و سلایق مختلف به هم نزدیک کنیم، منافع ملی، دینی و انقلابی تأمین می شود. در تفرّق کشور، انقلاب و دین و مردم آسیب می بیند.

جبهه پایداری برای حل مشکلات کشور چه برنامه‌ای را در انتخابات مجلس و ریاست‌جمهوری آینده دنبال می‌کند؟

اولا تا انتخابات خیلی مانده است. هر جریان و حزب تریبون داری در حال حاضر باید دنبال تحقق آرمان های نظام و رفع دغدغه های مردم و نگرانی های رهبری باشد.

بالاخره چه کسانی باید این دغدغه ها و نگرانی های ملی را رفع کنند؟ غیر از سیاسیون؟

وظیفه احزاب و رسانه ها همین است. حل مشکلات مردم بزرگترین عبادت است و اجر اخروی فراوان دارد. دغدغه های احزاب به جای آنکه چند کرسی در مجلس داشته باشد یا دولت در اختیار چه کسی قرار بگیرد، باید متوجه کاهش آلام، دردها و مشکلات جاری مردم و پیگیری آرمان های انقلاب باشند تا مسائل اصلی فراموش نشود. این نگرش انقلابی و مجاهدت در اصلاح امور هزینه دارد و برخی جریانات سیاسی و بعضی اشخاص مخالف این اتفاق هستند. معتقدم هر تشکل و رسانه ای که درد مردم را حس نکند به بیراهه می رود و فاقد ارزش است. پس بیاییم فراتر از یک جریان و گروه نگرش دینی انقلابی و ملی مبتنی بر تفکر امام و رهبری را بر فضای اظهارنظرها، مصاحبه ها و سخنرانی ها حاکم کنیم تا با کمک یکدیگر مسائل کشور پیش برود و مشکلات حل شود. آخر این چه مدیریتی است که قیمت دلار در یک روز در چند نوبت افزایش پیدا می کند. واقعا ریشه این اتفاق در کجاست؟ نقش نظارتی مجلس در این ماجرا کجاست افزایش قیمت دلار روی اقشار مستضعف و آسیب پذیر جامعه فشار می آورد وگرنه ثروتمندان آسیبی نمی بینند.

اما سکوت جبهه پایداری موجب شده که برخی فکر کنند چنین دغدغه هایی ندارد؟

پایداری سکوت ندارد. مسئولین پایداری مدام سخنرانی می کنند و مصاحبه دارند در خصوص مسائل روز اظهار نظر می کنند لکن رسانه ها به جرم گفتمانی بودن مواضع جبهه پایداری، آنها را بازتاب نمی دهند. در حالی که در اکثر جاها خلاف واقع نگری دیده می شود. واقعیت آن است که الان مردم گرفتار گرانی هستند. دولت می گوید نرخ تورم را زیر 10 درصد نگه داشته است، اما به جای ارائه آمار و ارقام پیچیده با هدف توجیه کار، بیاید تورم خانوار را بررسی کند که مردم بیش از 40 درصد احساس تورم و گرانی دارند.

آقای ابطحی می گفت «برخی اعضای جبهه پایداری را می شناسد که در وضعیت مناسب اقتصادی نیستند و مجبور شدند برای جبران بدهکاری ناشی از هزینه های تبلیغات انتخابات مجلس خانه های خود را بفروشند». این صحت دارد؟

فرقی نمی کند اعضای جبهه پایداری هم جزء مردم هستند. حرف این است که «نمی شود عده کمی کاخ نشین و برخوردار باشند و عده کثیری از مردم کوخ نشین باشند»، چرا که بیشترین بها و هزینه انقلاب را قشر مستضعف داده اند و بیشترین رنج را تحمل کرده اند. فلذا برای نظام اسلامی بعد از 40 سال برازنده نیست که کاخ نشینان اقلیت و کوخ نشینان اکثریت جامعه را تشکیل دهند. البته در حال حاضر میزان فقر مطلق خیلی کمتر از زمان شاه است؛ اما با وجود منابع زیادی که در کشور وجود دارد، توجیهی برای این حجم بیکاری در جامعه نیست. چرا این همه واردات بی رویه انجام می شود؟ کشاورزی می گفت رفتم دسته بیل بخرم، فروشنده گفت «خارجی می خواهی یا ایرانی؟!» متاسفانه با دلاری که با این همه مشکلات عاید کشور می شود، کالاهایی را وارد می کنند که اگر وارد نشود هیچ مشکلی ایجاد نمی شود که هیچ، بلکه وضعیت اقتصادی و اشتغال بهتر هم می شود.

شما درباره دغدغه های مردم صحبت می کنید و می گویید وضع اقتصادی اعضای جبهه پایداری هم تفاوتی با وضع عموم مردم ندارد اما برخی بر این باورند که «وضع مالی اعضای جبهه پایداری خوب است».

بنده عقیده دارم به جای پرداختن به این مسائل، مشکلات مردم را باید انعکاس داد.

برخی وضعیت مالی آقای محصولی را می بینند و می گویند «اعضای جبهه پایداری وضعیت مالی خوبی دارند».

این خط تخریب نیروهای انقلابی مومن و ارزشی است که مدام دشمنان انقلاب و برخی دوستان نادان پیگیر آن هستند. در خصوص این موارد ایشان مکرر توضیح داده اند، لکن برخی جریانات سیاسی دنبال تخریب هستند و قائل به شنیدن پاسخ ها و شفاف سازی نیستند. جبهه پایداری همواره بر عمل انقلابی و حفظ روحیه ارزشی تاکید دارد و پر واضح است که حفظ ارزشها و پیگیری آرمان های شهدا، امام وانقلاب را برخی بر نمی تابند در فضای انقلابی و مدیریت جهادی عملکرد عده ای زیر سوال می رود. فلذا نهایت تلاش را می کنند که فضای کشور انقلابی نباشد.

مگر رهبر و معمار کبیر انقلاب از طبقه پولدار بود؟ انقلاب به این عظمت را راه انداخت و مردم را به همه چیز رساند، زیر سایه انقلاب امام، الان وضع مردم خیلی بهتر از قبل شده است. البته در داخل یکسری مشکلات داریم. اینها را باید مجدانه پیگیری کنیم تا دولت، مجلس و قوه قضائیه در رفع اشکالات و ضعف های خود مصمم تر باشند و امور تحت مسئولیتشان را اصلاح کنند، با این رویکرد است که گرفتاری ها و مشکلات معیشتی مردم رفع می شود. هدف جبهه پایداری ایجاد مطالبه گری مثبت در مردم است چون مطالبه گری مثبت، به مسئولین کمک می کند.

پس جبهه پایداری عرصه سیاست را نبوسیده و کنار بگذارد؟

خیر، هیچ کس از اعضای جبهه پایداری از فعالیت سیاسی کنار نرفته، چرا که امروز حساس بودن روی مسائل سیاسی کشور با رویکرد انقلابی جزء وظایف دینی است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری خبرآنلاین ، تاریخ انتشار: 27 فروردین 1397 ، کدخبر: 768540 ، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین