پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۰۶۸۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۰
دبیرکل جمعیت ایثارگران با بیان اینکه جمنا جزو پیشنهادات بسیار خوب برای انتخابات بود، گفت: هیچ حزبی نمی‌تواند ادعا کند که پشتوانه قوی مردمی دارد، بنابراین باید نظرات کف جامعه از پایین به بالا دیده شود.

شعارسال: محمد‌جواد عامری درباره سازوکارهای انتخاباتی در احزاب اصولگرا، با بیان اینکه ورود زود هنگام به مسائل انتخابات باعث هدر رفت منابع می‌شود و اکنون زمان ورود جدی به عرصه انتخابات نیست، اظهارکرد: رایزنی‌های در این مورد داریم؛ اما اینکه برنامه مدونی را اعلام کننیم هنوز زود است.

وی با اشاره به اینکه اکنون زمان آن است که احزاب اصولگرا در جلسات خود نقاط ضعفی که در جبهه مردمی وجود دارد را بررسی کرده و برای رفع آن تلاش کنند، اضافه کرد: جبهه مردمی برای اولین بار توانست در یک میان دوره در رقابت با دولت مستقر درصد خوبی از آرا را به خود جلب کند. بنابراین پیشنهاد بسیار خوبی بود و این رای 17-16 میلیونی که کسب کرد نشانه موفقیت است؛ بنابراین برای دوره‌های بعد باید آن اشکالاتی که وجود داشته که از نظر ما جدی و اصولی هم نیست، برطرف شود و نیروهای مردمی با همدلی کار خود را پیش ببرند.

وی با تصریح اینکه بعضی معتقدند افرادی که در جبهه مردمی آمدند، نمایندگی همه جبهه را نداشتند، بیان داشت: تا حدی چنین حرفی را قبول داریم؛ ولی باید در نظر بگیریم که وقتی در یک فرصت چهارماهه در کل کشور نماینده‌ها را از پایین به بالا جمع کنیم، ایده جدیدی بود، اما این را هم می‌پذیریم که گزینش‌ها می‌توانست بهتر صورت بگیرد.

عامری وحدت نیروهای اصولگرایی را از نقاط مثبت جمنا عنوان و بیان کرد: جمنا جزو پیشنهادات بسیار خوب بود و جبهه مردمی برای نخستین بار بود که همه کار را در دست احزاب ندید و از پایین به بالا اقدام کرد. این در حالی بود که تمام احزاب درگیر انتخابات بودند و از سوی دیگر نمایندگان در کف شهرها هم حضور داشتند این باعث شده بود که اقبال مردمی بیشتر شود و مرم احساس کنند که جبهه مردمی متعلق به خودشان است.

وی با بیان اینکه مزایای جمنا باید در انتخابات بعد هم استفاده شود، با این نگاه که اشکالات آن را رفع کنیم، اظهارکرد: هیچ کدام از احزاب به تنهایی پشتوانه بسیار قوی مردمی ندارند، بنابراین باید به دنبال این باشیم که نظرات کف جامعه از پایین به بالا دیده شود.

دبیر‌کل جمعیت ایثارگران تاکید کرد: ما نمی‌خواهیم احزاب مایل به غرب داشته باشیم، احزاب در جمهوری اسلامی باید با مبانی نظام همخوانی داشته باشند؛ لذا سازوکار انتخابات باید به گونه‌ای باشد که نظرات مردم لحاظ شود تا شور و اشتیاق برای شرکت در انتخابات در آنها ایجاد شود. فکر می‌کنم کل احزابی که در کشور بودند از ابتدا تا به حال اشکالات شبیه به این را داشتند که در این انتخابات نیروهای انقلاب توانستند از بقیه جلوتر بیفتند و تا یه حدی با این پیشنهاد مشکل را رفع کنند.

عامری با بیان اینکه تقسیم بندی‌های جناحی درست و شفاف نیست، گفت: زمانی معتقد به چپ و راست بودیم و در برهه‌ای روحانیون و روحانیت را ملاک قرار می‌دادیم؛ به نظرم این تقسیم بندی شفاف نیست؛ و بعد از مدتی دیدیم افرادی که در جامعه روحانیت و روحانیون بودند، رویه‌شان یکسان شد. بنابراین تقسیم‌بندی‌های کنونی درست نیست.

وی با تاکید بر اینکه جناح‌بندی‌ها امروز در کشور میان نیروهای انقلاب و غیرانقلاب است، بیان کرد: درست است که قاطبه اصولگرایان جزو نیروهای انقلاب هستند، اما این به معنای آن نیست که قبول کنیم نیروی انقلاب فقط از میان اصولگرایی بیرون می‌آید.

عامری تصریح کرد: به اعتقاد من فردی اصول انقلاب را قبول دارد، قائل به ولایت فقیه و آرمان‌های حضرت امام، ادامه راه شهدا، استقلال و جمهوریت نظام است جزو نیروهای انقلاب تعریف می‌شود.

دبیرکل جمعیت ایثارگران با بیان اینکه هیچ محدودیتی در جبهه انقلاب قائل نیستیم گفت: بنای ما این نبوده که انحصارگرایی برای جذب داشته باشیم هرکسی که این اصول و خطوط قرمز نظام را به آن پایبند باشد آن را بعنوان نیروهای انقلاب می‌دانیم و آنان که بیایند و به صورت رسمی و در عمل بگویند از اصول انقلاب دفاع خواهند کرد، ما آنان را در نیروهای انقلاب می‌پذیریم؛ اما حمایت از فتنه و همراهی با ضد انقلاب جزو خط قرمزهای ماست بنابراین نیروی انقلاب باید خط فکری خودش را در عمل نشان دهد.

این فعال سیاسی اصولگرا خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از جناح‌هایی که تاکنون با یکدیگر اختلاف نظر شدید داشتند، در بسیار از مسائل هم نظر هستند. این نشان می‌دهد صف‌بندی‌های موجود دیگر کارایی ندارند. الان باید برخی افراد در جناح چپ هستند که اینها را می‌توان در نیروهای انقلاب تعریف کرد و در مقابل برخی افراد جزو راست قدیم بوده‌اند که اکنون نمی‌توان با قاطعیت آنها را در نیروهای انقلاب تعریف کرد.

عامری با تصریح اینکه باید دید افراد امروز در چه جبهه‌ای حضور دارند، گفت: کسانی که انقلاب را تمام شده می‌دانند اگرچه 10 سال پیش خود را از اصولگراها می‌دانستند؛ اما از نظر من اینها جزو نیروهای انقلاب نیستند. بنابراین ملاک طبیعیت از رهبر معظم انقلاب است و به نظرم این بهترین ملاک برای صف بندی است. ‌


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 6خرداد 1397 ، کدخبر:  391698،www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
0
0
باید خیلی زودتر در از بین بردن این نقاط ضعف اقدام کنند
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
0
0
اصولگرا ها هم دیگه رنگی میون مردم ندارن..من که میگم مشارکت انتخابات بعدی به شدت پایینه
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
0
0
جمنا هم شکست خورده است ؛ هر ائتلافی را که اینها میزنند شکست خورده باید به حساب آورد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین