پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۲۴۰
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸
اگرچه هنوز در خصوص میزان افزایش بهای مصرفی برق در سال ۹۵ تصمیم‌گیری نشده اما از مجموع سناریوهای یکسان و پلکانی افزایش نرخ برق سناریوی افزایش یکسان تعرفه‌های برق برای تمامی پله‌های مصرفی با اقبال بیشتری از سوی دولتی‌ها روبه‌رو بوده است.

شعارسال: در طول فعالیت دولت یازدهم تاکنون دو بار تعرفه مصرف برق افزایش یافته است؛ یک بار در اسفند سال 92 افزایش 24درصدی تعرفه مصرفی برق خانگی تصویب و از ابتدای سال 93 اجرایی شد و یک بار در اسفند سال 93 افزایش 10درصدی تعرفه برق خانگی از ابتدای اسفند 93 اجرا و در قبوض منتشر شده در سال 94 اعمال شد.

چند ماهی است که دولت برای دور سوم افزایش تعرفه برق در حال برنامه ریزی است، چرا که در حال حاضر متوسط دریافتی از مردم بابت مصرف هر کیلووات ساعت برق 50 تا 60 تومان است؛ اما قیمت تمام‌شده برای تولید هر کیلووات ساعت برق برای دولت بدون محاسبه هزینه سوخت، 95 تا 100 تومان است.

وزارت نیرو تاکنون سناریوهایی را برای دور سوم افزایش تعرفه برق آماده کرده و ارسال این سناریوها به هیئت دولت و شورای عالی اقتصاد انجام شده است. تا امروز افزایش قطعی نرخ مصرفی برق در سال 95 نهایی شده؛ اما اینکه این نرخ از ابتدای سال 95 افزایش یابد یا این تغییر نرخ در نیمه دوم سال اعمال شود، هنوز تصمیم گیری نشده است.

اگرچه هنوز در خصوص میزان افزایش بهای مصرفی برق در سال 95 تصمیم گیری نشده اما از مجموع سناریوهای یکسان و پلکانی افزایش نرخ برق، سناریوی افزایش یکسان تعرفه‌های برق برای تمامی پله‌های مصرفی با اقبال بیشتری از سوی دولتی‌ها روبه‌رو بوده و افزایش 12 تا 20 درصدی نرخ برق برای سال 95 از هم اکنون در دولت، محور صحبت‌های برقی مسئولان مربوطه شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 20اسفند1394، کدخبر: 1024052: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین