پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۶۴۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳
اردکانیان گفت:طرح افزایش قیمت تعرفه آب و برق مشترکین پرمصرف در دستور کار هیئت وزیران است و امیدوار هستیم تا پاییز شاهد تصویب این طرح باشیم.

شعارسال:اردکانیان گفت:طرح افزایش قیمت تعرفه آب و برق مشترکین پرمصرف در دستور کار هیئت وزیران است و امیدوار هستیم تا پاییز شاهد تصویب این طرح باشیم.

رضا اردکانیان وزیر نیرو در هجدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح افزایش تعرفه مشترکان پرمصرف آب برق اظهار کرد:طرح افزایش قیمت تعرفه آب و برق مشترکان پرمصرف در دستور کار هیئت وزیران است و امیدوار هستیم تا پاییز شاهد تصویب این طرح و اطلاع رسانی به مردم برای مدیریت مصرف باشیم.

وزیر نیرو با اشاره به توسعه انرژی های تجدیدپذیر تصریح کرد:طبق برنامه ریزی های صورت گرفته ظرفیت انرژی های نو در دولت دوازدهم باید به ۴ هزار مگاوات برسد که به دلیل مشکلات ارزی این روند با اختلالاتی مواجه شده است و با برنامه هایی درصدد رفع این مشکل هستیم.

وی افزود: در بحث تحریم های بین المللی با مذاکراتی که در دستگاه دیپلماسی کشور صورت گرفته است در پی کاهش اثرات این تحریم ها هستیم، اما تاکید وزارت نیرو بر ظرفیت های داخلی است تا روند حرکت به سمت انرژی های نو دچار مشکل نشود.

اردکانیان افزود: وزارت نیرو با حرکت به سمت انرژی های نو کوچک مقیاس آبی، بادی و استفاده از ظرفیت های جغرافیایی برای صادرات انرژی به کشورهای همسایه زمینه مشارکت بیشتر بخش خصوصی را فراهم کرد.

وزیر نیرو با اشاره به برگزاری جلسات هم‌اندیشی با بخش خصوصی تصریح کرد: تاکنون چهار کارگروه در مشارکت با بخش خصوصی صنعت برق و آب و فاضلاب تشکیل شده است که ارتباط نزدیکی میان بخش خصوصی و وزارت نیرو فراهم می کند.

وی افزود: در این کار گروه به نوسانات ارزی و استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی برای صادرات نیز اشاره شده است.

اردکانیان ادامه داد: امیدواریم طی همکاری با بخش خصوصی و با استفاده از تبصره پنج قانون برای تهاتر بدهی های وزارت نیرو اقدامات اساسی صورت گیرد.

وی با اشاره به صادرات برق به کشورهای همسایه اظهار کرد: کمیسیون مشترکی بین کشور روسیه و آلمان تشکیل شده است علاوه بر آ‌ن بخش خصوصی ارمنستان و عراق نیز پای ثابت توسعه صادرات در کشور هستند و با صادرات برق و خدمات فنی مهندسی به کشورهای آفریقایی در تلاش هستیم برای کشور ارزی اوری داشته باشیم.

وزیر نیرو ادامه داد:صنعت برق از لحاظ فناوری در سطح بالایی قراردارد اما عمده چالش این صنعت مربوط به مصرف برق در کشور است.

وی یادآوری کرد: اگر در بخش‌های دیگر رشد کنیم وقتی در بخش مصرف سیستم صحیحی نداشته باشیم دو طرف معادله باهم سازگار نخواهند بود.

اردکانیان تصریح کرد: حمایت از استارت آپ ها اقدام مثبتی برای مدیریت مصرف است.

وی گفت:ارتباط خوبی میان بخش خصوصی و دولت وجود دارد که تبصره پنج قانون کمک بزرگی به تدوام روابط کرده است.

اعلام آمادگی وزارت نیرو برای تعامل با بخش خصوصی

رضا اردکانیان وزیر نیرو امروز در نشستی با نمایندگان بخش خصوصی صنعت برق با اشاره به نیاز به همدلی در این حوزه اظهار کرد:بخش خصوصی و دولت هدف مشترکی را دنبال می کنند و منافع این دو گروه در گروی یکدیگر است و در همین راستا نیز قصد داریم با ایجاد یک تشکل یک مدیریت مشترک ایجاد کنیم.

وزیر نیرو با با بیان اهمیت صنعت برق ابراز کرد:صنعت برق به عنوان صنعتی زیربنایی نیاز به نیروی توسعه یافته دارد که لازمه ادغام بخش خصوصی و دولتی است و می تواند به محوری برای صادرات برق به کشورهای اطراف باشد.

اردکانیان ادامه داد:باید در حوزه صنعت به گونه ای حرکت کنیم کا که بتوانیم ارز آوری برای کشور داشته باشیم و توانمندی های کشور را توسعه دهیم که این نیازمند یک اجماع ملی است.

وزیر نیرو ادامه داد:شرط ارزی آوری وزارت نیرو در ترجیح دادن نفع جمعی به فردی است و وزارت نیرو نیز ضمن اعلام آمادگی برای افزایش تعامل با بخش خصوصی در تلاش است تا چالش های صنعت برق را کم کند.

وی اضافه کرد:شرط این مسئله این است تا افرادی که می‌توانند نفع جمعی را بر نفع فردی ترجیح دهند وارد این عرصه شوند و وزارت نیرو نیز صراحتا این مسئله را اعلام می‌کند که برای افزایش تعاملات با بخش خصوصی به طور کامل آماده است تا چالش‌های صنعت برق در سریع‌ترین زمان ممکن برطرف شود.

اردکانیان در پایان گفت:مدیران شرکت ساتبا،برق حرارتی، شرکت مادر تخصصی برق و دیگر شرکت های حاضر در این حوزه با توجه به توسعه یافتگی می تواند این موضوع را مدیریت کنند.



شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار 11 آبان 97، کد خبر: 6718099 ، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
0
0
م.م77
امیدوارم این افزایش تعرفه محسوس باشه تا شاهد اصلاح الگوی مصرف باشیم در جامعه
در کل طرح خیلی خوبیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین