پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۶۹۱
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۴
روابط عمومی وزارت نیرو اعلام کرد: از آنجا که افزایش یک درجه دمای هوا با 500 تا 700 مگاوات مصرف برق برابری می کند، مردم در استفاده از آب و برق صرفه جویی کنند.

شعار سال: با توجه به روند افزایشی دما تا روز سه شنبه آینده، صنعت برق در هفته آینده نیازمند یاری بیشتر هموطنان است.

 روز گذشته نیز شرکت توانیر در اطلاعیه ای از مردم خواست تا در مصرف برق اندکی صرفه جویی کنند.

در این اطلاعیه از مشترکان در تمام بخش‌ها تقاضا شده بود تا با کاهش و مدیریت مصرف برق به ویژه در ساعت‌های اوج بار (12 تا 16 و 20 تا 23) کارکنان صنعت برق را در ارایه هر چه بیشتر خدمات و تامین برق پایدار یاری کنند.
در این اطلاعیه تصریح شده بود: با توجه به افزایش مستمر دما و پایداری هوای گرم در همه بخش های کشور، طی روزهای اخیر شاهد افزایش بی سابقه مصرف برق در کشور شدیم به نحوی که در روز چهارشنبه گذشته رکورد بی سابقه 55 هزار و 400 مگاوات که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 7% رشد را نشان می‌دهد به ثبت رسید که در چنین شرایطی برای جلوگیری از بروز خاموشی، به ویژه در استان‌های گرمسیر کشور بیش از هر زمان دیگر به مدیریت مصرف برق نیازمندیم.

** راهکارهای ساده برای کاهش مصرف برق: 

- در کولرهای آبی تا حد امکان از دور کند کولر استفاده شود.
- دمای مناسب برای تنظیم ترموستات در کولرهای گازی بین 23 تا 25 درجه سانتی گراد است.
- هنگام استفاده از کولر یا وسایل سرمایشی تا حد امکان از لوازم پرمصرف برقی مانند اتو، لباسشویی، ظرفشویی و جاروبرقی به طور همزمان به ویژه در ساعات اوج بار استفاده نشود.
- خاموش کردن لامپ‌های اضافی و استفاده از روشنایی طبیعی در روز ساده‌ترین راه صرفه جویی در مصرف برق است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری فرارو ، تاریخ انتشار 16تیر 96، کدمطلب:۳۲۱۵۴۶، www.fararu.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین