پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۱۴۴۴
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹
مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان مشترکین خانگی شمال استان کرمان را 500 هزار مشترک دانست و بیان کرد: طرح دهه مدیریت مصرف برق در شهر کرمان در سال جاری از چهارم مردادماه لغایت 13 مردادماه به صورت پایلوت انجام می شود و بخشی از این طرح در شهرستان های زرند و رفسنجان نیز اجرا خواهد شد.

شعار سال: "رسول عبدالهی" پیش از ظهر امروز 27 تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: به علت گرمای شدید سال جاری 30 درصد نیاز برق کشور افزایش یافته است.

وی از لزوم همکاری همه مشترکین برق کشور سخن به میان آورد و بیان کرد: با توجه به اینکه شبکه برق کشور به صورت یکپارچه می باشد، بنابراین همه مشترکین کشور باید مصرف برق خود را مدیریت نمایند.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان استفاده از روش های علمی و عملی برای تطابق مصرف برق را الزامی دانست و تصریح کرد: همکاری مشترکین بزرگ مانند؛ بخش های صنعت و کشاورزی یکی از راهکارهای تطابق مصرف برق می باشد.

وی افزود: وزارت نیرو تفاهمنامه ای با وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت کشاورزی منعقد کرده است، بطوریکه اگر بخش های صنعتی و کشاورزی در اوج زمان مصرف برق از برق استفاده نکنند و یا کاهش مصرف برق خود را کاهش دهند، وزارت نیرو به آن واحد مبلغی جهت عدم استفاده از برق را پرداخت خواهد کرد.

عبدالهی از یک میلیارد و 500 میلیون تومان پاداش شرکت توزیع برق شمال استان کرمان به مدیریت مصرف، مشترکین کم مصرف در سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: به 88 واحد صنعتی حدود 500 میلیون تومان در سال گذشته شرکت توزیع برق شمال استان پاداش پرداخت کرده است و این پاداش ها در سال جاری ادامه خواهد داشت.

وی از طرح جدید وزارت نیرو خبر داد و گفت: در سال جاری وزارت نیرو طرح جدیدی را با همکاری ادارات از نیمه مردادماه تا نیمه شهریورماه آغاز خواهد کرد، به گونه ای که در ساعات اوج مصرف برق، اگر کاهش مصرف برق داشته باشند، پاداشی به آنها اختصاص داده می شود.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان در رابطه با استفاده از ظرفیت دیزر ژنراتورهای اضطرای، گفت: مالکان دارای مولد برق، در زمان اوج مصرف برق، برای تامین برق خود اگر از مولدهای اضطرای استفاده نمایند، ضمن آنکه وزارت نیرو سوخت مورد نیاز آنها را تامین می کند، مبلغی را نیز بابت این کاهش مصرف به آنها پرداخت خواهد کرد، شایان ذکر است که هزینه سوخت اداراتی که از مولد برق استفاده می کنند، وزارت برق پرداخت خواهد کرد.

وی مشترکین خانگی شمال استان کرمان را 500 هزار مشترک دانست و بیان کرد: طرح دهه مدیریت مصرف برق در شهر کرمان در سال جاری از چهارم مردادماه لغایت 13 مردادماه به صورت پایلوت انجام می شود و بخشی از این طرح در شهرستان های زرند و رفسنجان نیز اجرا خواهد شد.

عبدالهی تصریح کرد: در روز چهارم مردادماه آئین افتتاح این دهه را داریم که در این روز تبادل مدیریت مصرف با ادارات را خواهیم داشت، به طوریکه در این میثاق نامه الزام شده است که ادارات 10 درصد مصرف خود را از نیمه مردادماه تا نیمه شهریورماه باید کاهش دهند و عدم رعایت آن تخلف می باشد.


وی به برنامه روزهای دیگر طرح دهه مدیریت مصرف برق اشاره و خاطر نشان کرد: در روز دوم برنامه مشترکی با خانه کشاورز در راستای اطلاع رسانی به کشاورزان برای مدیریت بهینه مصرف برق تبیین کرده ایم، همچنین در روز سوم از تریبون نماز جمعه جهت فرهنگسازی مصرف برق استفاده خواهیم کرد.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان همایش ائمه جماعات و متولیان مساحد با همکاری سازمان تبلیغا اسلامی را از برنامه روز چهارم این طرح نام برد و ادامه داد: روز پنجم این طرح مصادف با روز صنعت است که با همکاری اتاق بازرگانی استان همایشی در خصوص مدیریت مصرف برق با حضور صنعتگران خواهیم داشت.

وی اعلام کرد: در روز نهم مرداد ماه، طرح ویژه ای تحت عنوان انرژی با کاشانه کلید خواهد خورد و هدف از اجرای این طرح، استفاده از ظرفیت زنان خانه دار در مدیریت مصرف برق می باشد، همچنین جشنواره خانواده و مدیریت مصرف در پارک مادر از نه مردادماه به مدت چهار شب (12 مردادماه) برگزار خواهد شد.

وی برنامه روز دهم مردادماه طرح دهه مدیریت مصرف را برگزاری همایش با همکاری اصناف تولیدی و توزیعی عنوان کرد و ادامه داد: در روز 12 مردادماه نشست خبری با اصحاب رسانه و اختتامیه جشنواره ها را خواهیم داشت، ضمن آنکه روز 13 مردادماه که روز آخر این طرح می باشد، همایش پیاده روی با شعار مدیریت برق اجرا خواهد شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) استان کرمان، تاریخ انتشار 27 تیر 96 ، کد مطلب: 964-9084-5:www.kerman.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین