پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۴۰۶۸
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴
کمیته روابط خارجی سنای آمریکا "مایک پمپئو" را برای به دست گرفتن زمام امور وزارت خارجه ایالات متحده تأیید کرده است.

شعارسال:کمیته روابط خارجی سنای آمریکا "مایک پمپئو" را برای به دست گرفتن زمام امور وزارت خارجه ایالات متحده تأیید کرده است.

به نقل از وب سایت خبرگزاری رویترز، نامزدی رئیس سابق سازمان سیا از سوی کمیته روابط خارجی سنا برای پست وزارت خارجه تایید شد.

این تایید از سوی سنای آمریکا پس از آن صورت گرفت که "رند پل" جمهوری خواه دست از مخالفتش با نامزدی پمپئو از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برداشت. رند پل، جمهوری خواه نگران حمایت پمپئو از جنگ عراق و تاکتیک‌های شکنجه، پس از صحبت‌های چندین باره با ترامپ و دیدار با پمپئو، تصمیمش را تغییر داد و راه را برای تایید پمپئو هموار کرد.

در همین حال ایسنا به نقل از نیویورک تایمز گزارش داد: این سناتور جمهوریخواه در بیانیه‌ای اعلام کرده است که پس از چندین هفته صحبت درباره حمایت پمپئو از ایده ترامپ از اشتباه بودن نبرد در عراق و زمان خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، امروز نامزدی او را برای سمت وزارت خارجه آمریکا تایید کردم. ترامپ بر این باور است که جنگ عراق اشتباه است و تغییر رژیم در آنجا باعث بی‌ثباتی منطقه می‌شود و ما باید به مداخله خود در افغانستان پایان دهیم. من با اطمینان حاصل یافتن از اینکه پمپئو با این ایده‌ها موافق است، نظرم را برای تایید او به عنوان وزیر خارجه جدید آمریکا تغییر دادم.

پمپئو با ۱۱ رأی موافق و ۹ رأی مخالف به عنوان وزیر خارجه جدید آمریکا انتخاب شد. تنها یکی از ۱۰ دموکرات سنای آمریکا علیه وی رأی داد و تمامی ۱۱ عضو جمهوری خواه به نفع پمپئو رای خود را اعلام کردند.

پیش از رای گیری کمیته سنا و قبل از اینکه رند پل نظرش را تغییر دهد، به نظر می‌رسید که پمپئو نخستین وزیر خارجه ایالات متحده باشد که نظر مثبت را از سوی کمیته روابط خارجی سنای آمریکا به دست نمی‌آورد.

انتظار می‌رود که در روزهای آتی پمپئو از سوی تمامی اعضای سنای آمریکا تایید شود.

پمپئو از ژانویه ۲۰۱۷ تصدی سازمان سیا را برعهده دارد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری خبر آنلاین، تاریخ انتشار 4اردبیهشت 97، کد خبر: 772081، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
0
0
کاخ سفید حالا شده است پر از افراطی های جنگ طلب ؛ خدا خودش به خیر بگذراند
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
0
0
واقعا ترامپ داره شبیه خودش رو جمع میکنه دور خودش
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
0
0
این شیاطین بتازگی کل مجلسشونو دارن ضد ایرانی و موافق جنگیدن می کنن
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
0
0
سیاست های ایشان احتمالا جنگ افروزی در خاور میانه است
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
0
0
عجیبه که دارن انقدر تعویض نیرو می کنن احتمالا نقشه ای دارن
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین