پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۴۳۹
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۰
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور با اشاره به اهمیت و جایگاه حوزه آی تی گفت: توسعه تعاملات بین المللی و ساماندهی ارتباطات بین المللی از مهمترین برنامه های این مجموعه در سال آینده خواهد بود.

شعارسال: ناصر علی سعادت روز شنبه در نشست مطبوعاتی تشریح عملکرد سازمان نظام صنفی رایانه ای در سال 94 افزود: ایجاد فضای مناسب برای تعاملات بین المللی و سرمایه گذاری شرکت های خارجی از مهمترین وظایف این سازمان است که ما با تمام توان در این راستا گام بر می داریم.

وی به شرایط دوران پساتحریم اشاره کرد و گفت که اگر این دوران به صورت مطلوب مدیریت نشود، شرکت های خارجی بازار ایران را به دست می گیرند، در حالی که ما باید با مدیریت کارهای مطلوب برای تعامل دو طرفه انجام بدهیم.

وی همچنین به سفر اعضای سازمان نظام صنفی رایانه ای ایرلند در هفته گذشته اشاره کرد و افزود: مذاکراتی با اعضای ایرلندی در نمایشگاه جی تکس انجام شد و به همین دلیل آنان در نمایشگاه امسال حضور یافتند و این موضوع مقدمات سفر به این کشور را فراهم کرد.

وی اظهار کرد: اعضای ایرلندی پس از بازدید از نمایشگاه الکامپ اعلام کردند که ایران در زمینه آی تی دارای قابلیت های جدی است. به زودی تعدادی از شرکت های ایرلندی که تمایل به سرمایه گذاری در حوزه آی تی در ایران دارند، به کشور سفر خواهند کرد.

وی همچنین از ارتباط های بین المللی در کشورهایی مانند بلغارستان، کانادا، ایرلند، فرانسه و ایتالیا خبر داد تا زمینه تعامل شرکت های ایران با این شرکت های خارجی فراهم شود.

وی با اشاره به این که ما هیچ گونه دخالتی در انعقاد قرارداد شرکت های ایرانی با شرکت های خارجی نداریم، گفت: این مجموعه با همتای خارجی خود درصدد کمک به شرکت های دو طرف هستند و ما به هیچ وجه وارد تجارت و یا بازرگانی نخواهیم شد.

وی در ادامه سخنان خود به ورود هیات های خارجی متعدد به کشور اشاره کرد و گفت: اغلب این هیات ها در زمینه های نفت، کشاورزی، حمل و نقل متمرکز هستند و ما درصدد هستیم که به حوزه آی تی به صورت مستقل در این هیات ها توجه شود.

وی در یخش دیگری از سخنانش به برنامه های انجام شده در سال جاری اشاره کرد و گفت: برگزاری باشکوه الکامپ، پرداخت وام وجوه اداره شده و گسترش فعالیت صندوق حمایت از توسعه صنایع الکترونیک از جمله اقدامات این مجموعه در سال جاری است.

سعادت یکی از مشکلات نمایشگاه الکامپ امسال را کمبود فضا اعلام کرد و گفت: همزمانی دو نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری کشور و الکامپ سبب شد تا هر دو نمایشگاه دارای کمبود فضا باشند.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور ادامه داد: در حال پیگیری هستیم تا نمایشگاه به زمان دیگری منتقل شود با بتوانیم خدمات مناسب را به شرکت کنندگان اعم از داخلی و خارجی ارائه کنیم. به زودی ثبت نام علاقمندان از طریق دبیرخانه دائمی نمایشگاه الکامپ آغاز خواهد شد.

وی به پرداخت وام وجوه اداره شده به تعدادی از فعالان این حوزه اشاره کرد و گفت: دست اندرکاران این مجموعه در تلاش هستند تا این وام در اختیار فعالان این حوزه قرار گیرد.

سعادت افزود: کسی که به نحوه پرداخت اعتراض دارند و یا اینکه حقی از فعالان از بین رفته به این سازمان اعلام کنند تا پیگیری لازم در این زمینه ها انجام شود.

وی ادامه داد: هرچند مسئولیت پرداخت این وام به عهده وزارت ارتباطات است، اما آنها تعامل و همکاری خوبی با این سازمان داشتند که حقی از فعالان این حوزه از بین نرود.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای با اشاره به این که مشکل سقف برای این وام نداریم، گفت: تقاضای این وام کم است و دست اندارکاران آماده ارائه وام به شرکت های واجد شرایط هستند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 22اسفند1394، کدخبر: 81999907: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین