پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۵۷۳
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۴
وزیر ارتباطات سال 1395 را سال بسیار سختی از نظر اجرای هدف‌گذاری‌های انجام شده دانست.

شعارسال: محمود واعظی امروز در قالب مراسم دیدار نوروزی خود به نامگذاری صورت گرفته برای سال جاری اشاره کرد و گفت: این نام‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های مختلفی که برای تحقق اهداف آن صورت گرفته بار سنگینی بر دوش هر یک از معاونت‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه وزارت ارتباطات قرار می‌دهد.

وی با اشاره به انتظارات گسترده مردم و دستگاه‌های مختلف از وزارت ارتباطات عنوان کرد: در سالی که گذشت وزارت ارتباطات و دولت با مشکل جدی بودجه مواجه بودند، چرا که در اول سال برنامه‌ریزی‌ها بر اساس نفت 70 دلاری صورت گرفته و هیچ کس فکر نمی‌کرد در مدتی کوتاه نفت از بشکه‌ای بیش از 100 دلار به 24 تا 25 دلار برسد.

وزیر ارتباطات ادامه داد: به هر صورت همه مسوولان دست به دست یکدیگر دادند و با وجود مشکلات مالی اقدامات مختلفی در این سال صورت گرفت که از جمله مهم‌ترین این اتفاقات می‌توان به نتیجه رسیدن مذاکرات 1+5 و بازشدن زنجیر تحریم‌ها از اقتصاد کشور را یاد کرد.

واعظی افزود: اکنون دیگر اقتصاد کشور منحصر به چین نیست و فضا برای فعالیت‌های اقتصادی باز شده است.

*سالی برای تحقق دولت الکترونیک

نصرالله جهانگرد نیز در این مراسم به ارائه‌ی توضیحاتی کوتاه درباره برنامه‌های سال 1395 پرداخته و عنوان کرد: انتظار می‌رود این سال سالی پرشتاب باشد و برهمین اساس فشار زیادی بر روی مجموعه اجرایی کشور قرار خواهد گرفت.

رییس سازمان فناوری اطلاعات همچنین متذکر شد: ما طی سال‌های فعالیت دولت یازدهم تلاش کردیم مجموعه فعالیت‌های فاوا را ساماندهی کنیم و امیدواریم زمینه‌های تحقق دولت الکترونیک در سال جاری برداشته شده و در فصل اول سال دستاوردهای وزارت ارتباطات به اطلاع مردم و دولت برسند.

*برنامه‌ریزی برای پروانه‌های صادر شده

علی‌اصغر عمیدیان نیز در قالب این مراسم عنوان کرد: با توجه به اسناد بالادستی برنامه‌های مجلس، سیاست‌های برنامه ششم و اقتصاد مقاومتی وظایف سنگینی برعهده ما قرار گرفته است که این وظایف ایجاب می‌کند در سال جاری فعالیت‌های خود را دوچندان کنیم.

رییس سازمان تنظیم مقررات همچنین متذکر شد: اگر طی سال‌های گذشته برای جبران عقب‌ماندگی‌ها تلاش‌هایی صورت گرفته اکنون نباید به این موضوع قانع باشیم، چرا که سال جاری سال بهره‌برداری است و حال لازم است اگر پروانه‌ای در بخش‌های مختلف صادر شده تلاش شود این پروانه‌ها گردش اقتصادی به دنبال داشته و در جامعه شغل ایجاد کرده و افزایش سود داشته باشند.

معاون وزیر ارتباطات همچنین به وضعیت ارتباط‌رسانی به روستاهای کشور اشاره کرد و گفت: اکنون بحث واگذاری تلفن ثابت در روستاها به پایان رسیده و برای سال جاری مناقصه برای ارائه‌ی اینترنت پرسرعت به 18 هزار روستا در حال برگزاری است.

عمیدیان همچنین یادآور شد: حداقل سرعتی که قرار است در اختیار روستاییان قرار گیرد اینترنت 512 خواهد بود.

*پست دیگر بدهکار نیست

حسین مهری مدیرعامل شرکت پست نیز در این مراسم به اقدامات صورت گرفته در شرکت پست اشاره کرد و گفت: سال 1395 را در شرایطی جشن می‌گیریم که شرکت پست دیگر هیچ بدهی‌ای ندارد و قطعا این شرکت در سال جاری تحولات متعددی خواهد داشت چرا که زیرساخت‌های لازم فراهم شده است.

در بخش‌های دیگر این مراسم فرحی مدیر عامل پست بانک، دوایی معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات، مختاری مدیر عامل باشگاه پیام، خوانساری رییس پژوهشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات و براری معاون پارلمانی وزارت ارتباطات نیز به ارائه‌ی توضیحات مختصری پرداختند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار خبر 14 فروردین 1395، کدمطلب: 95011403347 ،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین