پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۲۳۴
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴
رئیس سازمان جهانی جهانگردی گفت: «ایران یکی از جذاب ترین و بزرگ ترین میزبانان گردشگری در سطح جهانی خواهد ‏بود و پیش بینی من این است که در آینده نزدیک باید آماده پذیرایی میلیون ها گردشگر باشد.‏»
شعارسال: طالب رفاعی رئیس سازمان جهانی جهانگردی (UNWTO)‎‏روز سه‌شنبه در نشستی خبری قبل از گشایش رسمی نمایشگاه گردشگری موسوم به «آی تی بی» (‏ITB‏) برلین، در پاسخ به پرسشی در رابطه با چشم انداز صنعت گردشگری در ‏ایران در دوران پسابرجام افزود: «آنچه ما اکنون در ایران می بینیم، تنها شروع یکی از بزرگ ترین تحولات گردشگری، نه فقط برای ایران ‏بلکه برای کل منطقه خواهد بود.‏»

وی تأکید کرد: «سال گذشته در ایران بودم و به مشهد سفر کردم و شدیداً تحت تأثیر این شهر قرار گرفتم. مشهد شهری است که ‏سالیانه 26 میلیون بازدیدکننده از داخل و خارج کشور را میزبانی می کند. در عین حال باید اذعان کنم که اماکن گردشگری این شهر ‏بسیار تحسین برانگیز است و همانطور که گفتم ایران در آستانه افزایش گردشگری در جهان قرار دارد.‏»

رفاعی افزود: «یکی از نمونه هایی که ایران می تواند مرکز گردشگری منطقه ای باشد و نقش محوری برای گردشگری منطقه ای ایفا کند، تصمیم ‏این کشور برای خرید یک سری ایرباس ‏A380‏ است. اکنون باید تصور کنیم که این افزایش گردشگری چقدر خواهد بود و برآوردی از ‏وسعت آن داشته باشیم. این وسعت افزایش، واقعاً بسیار بزرگ خواهد بود و من از همه دست اندرکاران گردشگری می خواهم که این مسأله ‏را مد نظر داشته باشند.‏»

رفاعی با تاکید بر اینکه چندین بار به ایران سفر کرده است، اضافه کرد: «تهران می تواند یک مرکز منطقه‌ای برای گردشگری ‏باشد. ایران کشوری با فرهنگ و میراث بسیار غنی بوده و جهان اکنون هیجان زده است تا با ایرانی که درهای خود را بر روی ‏جهان باز کرده است، آشنا شود. ایران قابلیت های زیادی برای ارائه در صنعت گردشگری دارد و من این را با چشم خود دیده ام.‏»

پنجاهمین نمایشگاه گردشگری برلین موسوم به ‏ITB‏ که مهم ترین نمایشگاه از این نوع در سطح جهانی است، از 9 تا 13 مارس در ‏شهر برلین برگزار می شود و 187 کشور در 10 هزار غرفه در آن شرکت می کنند. در این نمایشگاه، همچنین هر ساله دهها شرکت جهانگردی از ‏ایران شرکت می کنند. در سال جاری میلادی مهمان ویژه نمایشگاه گردشگری برلین، جزایر مالدیو است.‏

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی (آنا)، تاریخ چهارشنبه 19 اسفند 1394، کد مطلب: 90082، www.ana.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین