پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۴۴۰۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۹
رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: دانشگاه فردوسی با ساخت موزه هویت خود را نشان می‌دهد.

شعار سال: سیدمحمد بهشتی عصر دیروز در مراسم افتتاحیه موزه دانشگاه فردوسی مشهد که در تالار فارابی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: اگر مفیدبودن موزه برای دانشگاه مشخص نباشد در زمانی که مجبور به منصرف شدن از فضایی باشیم اولین مکان موزه خواهد بود و شاهد آن دانشگاه‌هایی در ایران است که آزمایشگاه، کلاس و رستوران دارند ولی موزه ندارند.

بهشتی افزود: دانشگاه فردوسی در واقع با ساخت موزه هویت خود را نشان می‌دهد و بیان می‌کند که این مکان اعتبارش به استاد و دانشجو نیست زیرا بقیه دانشگاه‌ها نیز این موارد را دارند بلکه این مکان کیفیت و عامل خاصی دارد که تنها منحصر به دانشگاه فردوسی مشهد است.

رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: در واقع موزه تبار و کیان دانشگاه را معرفی می‌کند. متاسفانه بعد از انقلاب شاهد سیطره کمیت شدیم و اگر جایی به کیفیت توجه شد، نشان‌دهنده مدنیت و بلوغ است. دانشگاه فردوسی مشهد با افتتاح موزه بلوغ، مدنیت و آوازه و ریشه‌دار بودن خود را نشان‌داده است. این دانشگاه جزو کمترین دانشگاه‌هایی است که به فکر این کار افتاده است.

وی توصیه کرد: برای اینکه کار را با استانداردهای درست پیش ببرید حتما با کمیته موزه ایران تعامل داشته باشید انها می‌توانند راهنمایی کنند که چه مواردی ارزش موزه‌ای دارد.

بهشتی گفت: دانشگاه فردوسی مشهد موجودیتش جزو مفاخر است و خود را محدود به این نکنید که حتما یک فرد جزو مفاخر باشد و شیء منصوب به او را در موزه داشته باشید.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو ، تاریخ انتشار اردیبهشت 97، کدمطلب:۶۸۱۰۳۶، www.snn.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۷
0
0
دانشگاه فردوسی مشهد یک دانشگاه معمولی نیست بلکه یکی از قطب های علمی فرهنگی کشور است
س.د۷۶
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
0
0
این موزه میتونه بهدانشجویان اون دانشگاه هویت و ارزش بده
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین