پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۵۰۳۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰
محققان موسسه پژوهشی علوم و فناوری رنگ و پوشش موفق به طراحی و ساخت نرم افزاری برای محاسبه فرمولاسیون صحیح رسیدن به رنگ هدف شدند.

شعار سال: دکتر مهزیار گرجی، دانش‌آموخته دکتری موسسه رنگ و مجری طرح گفت: در حال حاضر در صنعت و کارخانجات مختلف برای رسیدن به یک رنگ خاص، از روش سنتی استفاده می‌شود که در این روش‌ها با استفاده از روش سعی و خطا و تکرار، رنگ‌های اولیه را به نسبت‌های مختلف با هم مخلوط کرده و با تغییر درصدهای اختلاط در نهایت به رنگ مورد نظر می‌رسند.

وی ادامه داد: برای ساخت رنگ مورد نظر با طراحی نرم‌افزاری توانستیم این فرایند تجربی را مدل‌سازی و درصد مورد نیاز از رنگ‌های اولیه برای رسیدن به شید رنگی را به صورت دقیق محاسبه کنیم.

گرجی کاهش زمان و هزینه تولید را از مزایای این نرم‌افزار دانست و یادآور شد: این نرم‌افزار می‌تواند نتایج محاسباتی خود را با توجه به تغییرات مواد اولیه، خطاهای آزمایشگاهی و تغییرات جزئی دیگر، اصلاح کند و با توجه به مواد رنگی اولیه چندین فرمولاسیون را محاسبه کرده و با توجه به قیمت تمام شده هر کدام، آن ها را طبقه‌بندی کند.

مجری طرح با اشاره به تولید این نرم‌افزار در فاز صنعتی، خاطر نشان کرد: از این نرم‌افزار می‌توان برای تمامی رنگ‌ها شامل رنگ‌های پایه آب، پایه حلال و رنگ‌های پودری استفاده کرد.

این طرح پژوهشی با راهنمایی دکتر فرهاد عامری و دکتر کیوان انصاری و مشاوره پروفسور سیامک مرادیان از اعضای هیات علمی موسسه رنگ اجرایی شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشاراردیبهشت 97 ، کد مطلب:97020804491،www.isna.ir



اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۳
0
0
کم کم از لحاظ نرم افزاری هم داریم پیشرفت می کنیم
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
0
0
قدیما دونه به دونه رنگا رو با اسپکتروفوتومتر اندازه گیری میکردن الان چه چیزایی با تکنولوژی داره میاد
س.د۷۶
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
0
0
چه جالب این جوری نقاش ها بهتر و با دقت بیشتری میتوانند مناظر را طراحی کنند
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین