داریوش اسماعیلی گفت : به جای کاهش تعرفه واردات خودرو ، باید کاری کرد که صنعت خودرو کشور به سمت استفاده از انرژی های تجدید پذیر و تولید خودروهای برقی و یا خودروهایی که از سوخت های غیر بنزینی استفاده می کنند حرکت کند و گامی در جهت کاهش آلودگی هوا بردارد.
وی خاطر نشان کرد : اگر واردات خودرو به همین شکل که در حال حاضر انجام می گیرد ادامه یابد در آینده صنعت خودرو کشور تضعیف خواهد شد و خودروسازان نیز به سمت تولید خودروهای پاک و کاهش آلایندگی خودروها نخواهند رفت.
وی در خصوص نقش واردات خودرو در رقابتی کردن بازار خودرو کشور گفت : کاهش تعرفه رقابت ایجاد نمی کند ، بلکه باید بین دو شرکت داخلی رقابت را به وجود آورد ؛ در حال حاضر چنانچه مدیریت خودروسازان بزرگ داخلی به بخش خصوصی واگذار شود ، آنگاه رقابت بین این شرکت ها به وجود آمده و شاهد کاهش قیمت ها و افزایش کیفیت در خودروهای تولید داخل خواهیم بود.
این کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود : در حال حاضر چون خودروسازی های بزرگ در اختیار دولت و تحت حمایت دولت هستند و از طریق دولت تزریق مالی می شوند خود به خود این شرکت ها پیشرفت نخواهند کرد.
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت خبری خبرخودرو ، تاریخ انتشار10 اردیبهشت 97، کدخبر: 516797،www.khabarkhodro.com
ن.ف83
ا.ف75