پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۲۵۱۸۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۵
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به نام گذاری سال 97 توسط مقام معظم رهبری و حمایت از کالای ایرانی گفت : من با کاهش تعرفه خودرو های وارداتی مخالف هستم زیرا کاهش تعرفه ها با اتخاذ سیاست هایی همراه است که به مصرف کالاهای خارجی می انجامد و این در حالیست که امسال سال حمایت از کالای ایرانی نام گذاری شده است.
شعارسال: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به نام گذاری سال 97 توسط مقام معظم رهبری و حمایت از کالای ایرانی گفت : من با کاهش تعرفه خودرو های وارداتی مخالف هستم زیرا کاهش تعرفه ها با اتخاذ سیاست هایی همراه است که به مصرف کالاهای خارجی می انجامد و این در حالیست که امسال سال حمایت از کالای ایرانی نام گذاری شده است.

داریوش اسماعیلی گفت : به جای کاهش تعرفه واردات خودرو ، باید کاری کرد که صنعت خودرو کشور به سمت استفاده از انرژی های تجدید پذیر و تولید خودروهای برقی و یا خودروهایی که از سوخت های غیر بنزینی استفاده می کنند حرکت کند و گامی در جهت کاهش آلودگی هوا بردارد.

وی خاطر نشان کرد : اگر واردات خودرو به همین شکل که در حال حاضر انجام می گیرد ادامه یابد در آینده صنعت خودرو کشور تضعیف خواهد شد و خودروسازان نیز به سمت تولید خودروهای پاک و کاهش آلایندگی خودروها نخواهند رفت.

وی در خصوص نقش واردات خودرو در رقابتی کردن بازار خودرو کشور گفت : کاهش تعرفه رقابت ایجاد نمی کند ، بلکه باید بین دو شرکت داخلی رقابت را به وجود آورد ؛ در حال حاضر چنانچه مدیریت خودروسازان بزرگ داخلی به بخش خصوصی واگذار شود ، آنگاه رقابت بین این شرکت ها به وجود آمده و شاهد کاهش قیمت ها و افزایش کیفیت در خودروهای تولید داخل خواهیم بود.

این کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود : در حال حاضر چون خودروسازی های بزرگ در اختیار دولت و تحت حمایت دولت هستند و از طریق دولت تزریق مالی می شوند خود به خود این شرکت ها پیشرفت نخواهند کرد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت خبری خبرخودرو  ، تاریخ انتشار10 اردیبهشت 97، کدخبر:  516797،www.khabarkhodro.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
0
0
باید دولت برای خودرو ساز های ما با دادن تسهیلات متفاوت رقابت ایجتد کند
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
0
0
واقعا باید در زمینه خودرو یه فکر اساسی بشه...
ا.ف75
ایرانی
Czech Republic
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
0
0
به قیمت جان مردم حمایت کن از خودری ملی ک
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۳
0
0
نه تعرفه ها را بالاتر ببرید اینطوری رقابت ایجاد میشه لعنت برهمتون خود کرده را تدبیر نیست خون مردم را مثل زالو بمکید لعنت بر همتون مفت خورها
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۴
0
0
میگه اگه واردات به این صورتی که هست ادامه پیدا کنه :-) کدوم واردات. از الان ترسیده یوقت تعرفه بیاد پایین تر والا همون 55 درصد چهار سال پیش قرار بود بمرور زمان کم بشه . اینا برنامه های خودشونم یادشون میره.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین