پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۳۲۵۴۷
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: در دوماهه اول امسال، حدود شش میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی در اختیار تولیدکنندگان قرار گرفته است.

شعار سال: به نقل از پژوشکده پولی و بانکی،سعید باستانی در خصوص تاثیر گذاری افزایش نرخ ارز بر افزایش صادرات، اظهارداشت: در صورتی که افزایش نرزخ ارز کنترل شده باشد بر میزان صادرات محصولات کشور تاثیر مثبت دارد؛ اما اگر افزایش نرخ ارز منجر به قیمت نهاده‌ها و مواد اولیه مصرفی شود تاثیر آن منفی است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه صنایعی که بر مبنای بومی داخل شکل می‌گیرند و صادرات در آنها صورت می گیرد منفعت می‌برند مانند پیله و ابریشم و فرش دست‌بافت، گفت: افزایش قیمت ارز در برخی از اقلام کالایی که نهاده و مواد اولیه آنها صادراتی است اثرگذاری ندارد.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه با اشاره به اینکه صنایع که مواد اولیه آنها وارداتی است و در داخل کشور نیز مصرف می‌شوند به شدت از افزایش نرخ ارز متضرر می‌شوند، ادامه داد: نمی‌توان صرفا بگوییم افزایش نرخ ارز به‌صورت مستقیم به نفع صنایع است یا خیر، در شرایطی که دولت ارز ارزان قیمت را به منظور تامین نهاده‌های وارداتی در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد افزایش قیمت‌ها بی‌تاثیر می‌شوند.

باستانی با بیان اینکه در دوماهه اول سال شش میلیارد دلار ارز چهار هزار ۲۰۰ تومانی در اختیار تولیدکنندگان قرار گرفته است، تصریح کرد: اینکه توزیع ارز چهار هزار ۲۰۰تومانی متناسب است و یا اینکه به‌موقع در اختیار صنایع قرار گرفته مشخص نیست.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 11 خرداد 97، کد مطلب: 4311510: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین