پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۲۵۲۸۸
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷
وزیر علوم از پیشنهاد روشی مستقیم و کوتاه برای رفع مشکل تامین ارز دانشجویان مشغول به تحصیل در خارج از کشور به بانک مرکزی خبرداد و گفت: نتیجه نهایی بررسی این پیشنهاد اوایل این هفته اعلام می‌شود.

شعار سال: دکتر منصور غلامی ضمن اعلام این مطلب به آخرینپیگیری‌های وزارت علوم برای حل مشکل تامین ارز مورد نیاز دانشجویان مشغول به تحصیل در خارج از کشور اشاره کرد و افزود: قراربود برای رفع مشکلدانشجویانی که از طریق صرافی ها و بدون مراجعه به سازمان امور دانشجویان ارز مورد نیاز رادریافت می‌کردند جلسه ایرا با بانک مرکزی داشته باشیم تا بطور کلی یک روش مستقیم و کوتاه برای حل این مشکل تعریف کنیم تا در صورت تایید به دانشجویان ابلاغ شود.

وی در ادامه در خصوص پیشنهاد وزارت علوم برای رفع مشکل تامین ارز بخشی از دانشجویان مستقل در تهیه ارز خود نیز تصریح کرد:پیشنهاد ما این بوددانشجویانی که خارج از سیستم سازمان امور دانشجویان در خارج از کشور تحصیل می‌کنندو ارز مورد نیاز آنها از طریق خانواده‌های این دانشجویان تامین می‌شود،بتوانند گواهی اشتغال به تحصیل را به تاییدسفارت‌خانه‌ها و کنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران در محل تحصیل خود برسانندو از این طریق ارز مورد نیاز را از طریق بانک مرکز دریافت کنند.

وزیر علوم تاکید کرد: در صورتی که این پیشنهاد وزارت علوم برای رفع مشکل تامین ارز دانشجویان با بانک مرکزی نهایی شود به اطلاع دانشجویان خواهد رسید. امیدواریم اوایل این هفتهتصمیمات نهایی برای رفع مشکل دانشجویان گرفته شود.

دکتر غلامی در پایان در خصوص تامین ارز سایر دانشجویان نیز گفت: باهمکاری بانک مرکزی سعی شده تا نام دانشجویانی که از قبل پرونده‌ای در سازمان امور دانشجویی به صورت بورسیه یا به صورت ارز بگیر و هزینه شخصی داشتند، به بانک مرکزی ارایه شود تا مانند روال قبل توسط سازمان امور دانشجویان معرفی و در سامانه ثبت نام و به بانک معرفی شوند. هیچ تغییری در این روند اتفاق نیفتاده است غیر از اینکه توقف چند روزه جبران می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ 8 اردیبهشت 97، کد مطلب: 681216: www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین