پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۵۶۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۸
امام جمعه موقت خرم‌آباد اتحاد و هماهنگی منتظران ظهور منجی عالم بشریت را مهم‌ترین کارکرد انتظار برشمرد و گفت: افزایش صبر در برابر مشکلات و احساس خوشایندی در قلب منتظران، همت بلند دعای منتظران ظهور و نگاه به آینده از کارکردهای انتظار ظهور در مکتب تشیع است.

شعارسال: حجت‌الاسلام قاسم متقی‌نیا، به تشریح کارکردهای انتظار ظهور در مکتب تشیع اعتقادات شیعیان پیرامون ظهور منجی عالم بشریت پرداخت و اظهارکرد: خداوند متعال در قرآن‌کریم فرموده است که به‌وسیله بقیه‌الله نور خود و نور دینش را کامل خواهد کرد، کمااینکه از امام محمدباقر(ع) نقل شده است که موعود از ماست.

وی تصریح کرد: اعتقادات محکمی در بین شیعیان به‌عنوان انتظار برای ظهور وجود دارد به‌طوری‌که این انتظار بنابر آیات ویژگی‌ها و شرایط خاصی دارد.

انتظار، یک فرهنگ انسان‌ساز

متقی‌نیا فرهنگ انتظار را یک فرهنگ انسان‌ساز ذکر کرد و با بیان اینکه این فرهنگ آثار تربیتی و معنوی فراوانی برای فرد و جامعه دارد، بیان کرد: این انتظار عمیق، ژرف و معنویت‌آفرین است، کمااینکه انتظار منتظران برای کسی است که حی زنده است.

وی با اشاره به این‌که مصلح جهان حی، حاضر، زنده، مراقب و حامی ماست، عنوان کرد: کارکرد انتظار عشق‌آفرینی بین امام و منتظر است.

امام جمعه موقت خرم‌آباد، دومین کارکرد انتظار در مکتب تشیع را احساس حضور منتظران در دریایی از نور و معرفت عنوان کرد و افزود: دیگر کارکرد تربیتی انتظار احساس هماهنگی با آهنگ حرکت تکاملی تاریخ است، بدین معنا که انسان وقتی تاریخ را می‌بیند و برخی ظلم‌ها را مشاهده می‌کند به این امید است که منتقم خواهد آمد و ظلم را از بین می‌برد.

متقی‌نیا امید به زندگی را کارکرد دیگر انتظار برشمرد و با بیان اینکه معنا بخشیدن به زندگی در انسان‌های منتظر بیشتر است، تصریح کرد: کارکرد دیگر انتظار افزایش صبر در برابر مشکلات و احساس خوشایندی در قلب منتظران ظهور است و انتظار ظهور، حزن مثبتی در دل ایجاد می‌کند، شخص منتظر محزون است به‌خاطر این‌که به محضر امام زمان(عج) نرسیده اما همین حزن هم مثبت است.

وی گفت: کارکرد دیگر انتظار این است که منتظران ظهور دارای همت‌های بلند و عالی هستند و نگاه به آینده دارند.

امام جمعه موقت خرم‌آباد انتظار را یک روش تربیتی دانست و افزود: کارکرد دیگر انتظار این است که منتظر بودن یک هم یک ارزش است و همین امر موجب فراهم کردن مقدمات ظهور توسط فرد می‌شود.

جمکران؛ مکانی برای تقویت معنویت

وی رفتن به جمکران را روشی برای تربیت و تقویت معنویت در انسان ذکر کرد و ادامه داد: کارکرد دیگر انتظار این است چنانچه منتظران در کنار هم جمع بشوند مانند یک ارتش آماده به خدمت و آماده‌باش هستند و اگر متحد شوند می‌توانند اصلاح را در جهان به‌وجود بیاورند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 12اردیبهشت1397 ، کدخبر: 97021206842: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Arab Emirates
۰۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
0
0
واقعا در مفاهیم تئوریک دین و انتقال اون به نسل جوون چقدر عقب مونده ایم
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین