پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۵۷۸۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۰
مدیر کمیته بین الملل نمایشگاه کتاب تهران گفت: بیش از ۹۰ درصد محموله های خارجی نمایشگاه امسال در گمرک محل نمایشگاه تخلیه شده و تنها دو محموله از کتاب های خارجی هنوز به تهران نرسیده است.

شعارسال: نمایشگاه سی و یکم کتاب تهران در حالی به پایان فعالیت خود در روز نخست نزدیک می شود که امسال بخش بین الملل نمایشگاه و قسمت استقرار ناشران خارجی برخلاف دوره های قبل، نه در زیر چادر که در سازه های مسقف برپا شده است.

بنا بر اعلام مسئولان نمایشگاه کتاب، امسال حدود ۱۳۲ ناشر خارجی حدود ۲۰۰ هزار عنوان کتاب خود را در دو بخش کتاب های لاتین و کتاب های عرب زبان عرضه می کنند. این بخش در طبقه همکف رواق شرقی و در فضایی به مساحت حدود ۸ هزار متر مربع برپا شده است.

داوود موسایی مدیر کمیته بین الملل نمایشگاه امسال درباره وضعیت فعالیت این بخش از نمایشگاه و حجم محموله های ارسالی کتاب از کشورهای مختلف برای عرضه در این رویداد، گفت: تا الان بیش از ۹۰ درصد محموله های خارجی کتاب از نقاط مختلف جهان برای عرضه در نمایشگاه کتاب تهران، به مصلی رسیده است.

وی ادعای خالی بودن گمرک نمایشگاه و نبود محموله های خارجی کتاب در انبار این قسمت را هم رد کرد؛ ادعایی که البته پس از بازدید در بعد از ظهر روز جاری از این مجموعه هم نادرست بودن آن مشخص شد.


بیش از ۹۰ درصد محموله های خارجی کتاب به نمایشگاه رسیده است

تصویری از انبار گمرک نمایشگاه کتاب در روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۹۷

مدیر کمیته بین الملل سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران افزود: البته یک تریلر حاوی کتاب های ناشران عرب از مبدا لبنان و یک تریلر هم حاوی کتاب های ناشران لاتین در حال بارگیری به مقصد نمایشگاه هستند که البته تاخیر به وجود آمده در انتقال این بارها ناشی از برخی ناهماهنگی ها در گمرک بوده و ارتباطی با کمیته بین الملل نمایشگاه کتاب تهران ندارد.

موسایی همچنین اعلام کرد: امسال چیزی به عنوان سرای اهل قلم در بخش بین الملل نمایشگاه کتاب تهران وجود ندارد و ما این قسمت را که از دوره های قبل وجود داشت، در دوره فعلی به دلیل آنکه کارآیی چندانی نداشت، تعطیل کردیم.

مدیر کمیته بین الملل سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در عین حال گفت: البته دیدارهای ناشران خارجی با یکدیگر و همچنین با همتایان ایرانی‌شان به صورت رو در رو و در غرفه های خودشان در این قسمت از نمایشگاه کتاب تهران، یعنی بخش بین المللی در جریان است و انجام می شود.

به گفته وی، در سی و یکمین نمایشگاه کتاب تهران، آثار چاپ شده از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ عرضه شده اند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 12 اردیبهشت 1397، کدخبر: 4286598، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۴
0
0
امیدوارم امسال نمایشگاهی متفاوت از نظر مفاهیم و محتوای کتابها ببینیم
س.د۷۶
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
0
0
خداروشکر که گمرک همکاریهای لازم رو کرد
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین