پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۶۲۹۶
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳
مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به آغاز فصل گرما و احتمال شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه، کنگو طرح نظارت بر کشتار دام در چهارمحال و بختیاری تشدید می‌شود.
شعار سال: مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به آغاز فصل گرما و احتمال شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه، کنگو طرح نظارت بر کشتار دام در چهارمحال و بختیاری تشدید می‌شود.
عبدالمحمد نجاتی اظهار داشت: مجموعه اقدامات دامپزشکی در حوزه کشتارگاه و کشتار دام باعث سلامت مردم، جلوگیری از انتشار بیماری ها و نیز اثرات خوب زیست محیطی شده است.

وی افزود: ناوگان حمل و نقل دام زنده و همچنین گوشت استحصالی از کشتارگاه‌ها زیر ساخت‌های لازم جهت ارایه خدمات حمل و نقل گوشت کشتاری بهداشتی را از کشتارگاه‌های استان است و در صورتیکه مردم استان در جامعه شهری و روستایی از گوشت استحصالی از کشتارگاه استفاده کنند کشتارهای غیرمجاز جمع‌آوری می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه کشتار 150 قصابی در کشتارگاه با نظارت های بهداشتی دامپزشکی انجام می‌شود، بیان کرد: طی 3 سال گذشته از کشتار دام در 60 روستا و 150 قصابی، در محل قصابی و در معابر عمومی جلوگیری و قصابان آن روستا ها به کشتارگاه اعزام شدند.

نجاتی خاطرنشان کرد: با توجه به گرم شدن هوا و فعالیت کنه‌ها احتمال شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه، کنگو وجود دارد لذا با نظارت‌های دامپزشکی قبل و بعد از کشتار از شیوع بیماری جلوگیری می‌شود.

وی از مردم درخواست کرد: هنگام خرید گوشت مصرفی خود به برچسب بهداشتی دامپزشکی که بر روی لاشه قرار دارد دقت نمایند چرا که تاریخ کشتار و انقضاء مصرف بر روی برچسب ها درج شده است.
اخبار مرتبط
برگزیده ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین