پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۱۳۴۴
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۳
مدیرکل دامپزشکی چهارمحال وبختیاری از کنترل و ممنوعیت جابه جایی پرندگان زینتی در پی شیوع آنفلوانزای حاد پرندگان در این استان خبر داد.
شعارسال: عبدالمحمد نجاتی افزود: معدوم سازی پرندگان زینتی در کانون های مشکوک به بیماری آنفلوانزای پرندگان در برخی از نقاط استان جنبه بهداشتی و پیشگیری از این بیماری دارد.

وی در ادامه از شناسایی، معدوم سازی و پاکسازی 8 کانون مشکوک به آلودگی بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان در شهرستانهای بن، کیار و بروجن طی چند روز اخیر خبر داد و اظهار کرد: برنامه ریزی برای قرنطینه و معدوم سازی پرندگان بومی در کانون های آلوده با سرعت درحال انجام است.

نجاتی با اشاره به کنترل و نظارت کارشناسان بر مرغداری های گوشتی و تخمگذار فعال استان تصریح کرد: تولید و کشتار طیور در استان با دقت تحت کنترل ماموران شبکه دامپزشکی استان قرار دارد و نگرانی خاصی وجود ندارد.

مدیر کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری به شهروندان توصیه کرد: به منظور حفظ سلامتی و اطمینان از تهیه پروتئین سالم از خرید مرغ زنده و یا ذبح شده خارج از شبکه توزیع بهداشت و دامپزشکی خودداری و در صورت مشاهده موارد تخلف مراتب را به مسئولان اطلاع دهند.

نجاتی توضیح داد: ماموران شبکه دامپزشکی و بهداشتی استان برای مقابله با بیماری آنفلوآنزای حاد پرندگان در آماده باش کامل بسر می برند و تاکنون کانون های مشکوک به این بیماری کنترل و مهار شده است.

پیش از این محدودیت تردد در تالاب های چهارمحال و بختیاری به عنوان مامن پرندگان مهاجر آبزی اعمال شده بود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تاریخ انتشار: 27 بهمن 1395، کدخبر: 82431045 (5838854)، www.irna.ir

اخبار مرتبط
برگزیده ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین