پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۶۵۹۵
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۷
شهرام احمدی مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: استان چهارمحال و بختیاری از اواخر مهرماه پذیرای پرندگان مهاجر در تالاب‌ها است.
شعار سال:مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: استان چهارمحال و بختیاری از اواخر مهرماه پذیرای پرندگان مهاجر در تالاب‌ها است.

شهرام احمدی  در شهرکرد اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون پرندگان سسک خاوری، سسک بیدی، سسک شالیزار، سسک جگن زار، سسک نی‌زار، سنقر گندمزار، گلایول نوک سبز، آبچیلک نوک سربالا، اردک مرمری که برای نخستین بار در تالاب گندمان حضور داشتند.

وی افزود: سال گذشته در سرشماری پرندگان در فصل مهاجرت شاهد حضور بیش از 60 گونه پرنده با تعداد 90 هزار قطعه در تالاب‌های استان بودیم که از این تعداد 60 هزار قطعه در تالاب چغاخور، 24 هزار در تالاب گندمان و 3500 قطعه در تالاب علی آباد و 2600 قطعه در تالاب سولقان سرشماری شده‌اند.

مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری بیان کرد: هر ساله با سرد شدن هوا در نیمکره شمالی زمین پرندگان مهاجر به سمت عرض‌های جنوبی مهاجرت می‌کنند که استان چهارمحال و بختیاری از اواخر مهرماه پذیرای پرندگان مهاجر در تالاب‌ها است.

احمدی ادامه داد: هم اکنون دسته‌های کوچک از کاکائی‌ها، لک‌لک‌ها، حواصیل‌ها، اگرتها و اردک‌ها در حال فرود آمدن در تالاب‌های استان هستند و از اواسط آبان ماه حضور پرندگان مهاجر در تالاب‌های استان به اوج می‌رسد و تا قبل از یخ زدگی آب تالاب‌ها در استان حضور دارند.

وی گفت: سال گذشته با توجه به خشکسالی‌های سال‌های اخیر در تالاب‌های فلات مرکزی و احیای تالاب گندمان و شرایط مساعد زیستی بیش از 15 گونه همچون پرستوهای دریایی، چوب‌پا، کفچه نوک، انواع آبچیلک، اکراس سیاه و کشیم‌ها در تالاب‌های استان برای اولین بار لانه گزینی و زادآوری کردند و در تالاب‌های استان بیش از 25 هزار جوجه پرنده در فصل زاد‌آوری از گونه‌های متفاوت سرشماری شدند.

مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: با توجه به سرد شدن هوا و آغاز فصل بارندگی‌ها در شمال کشور پیش‌بینی‌ها براین است در فصل پرندگان مهاجر در ماه‌های آبان و آذرماه به اوج خود برسند و شاهد چشمگیر پرندگان مهاجر در تالاب‌های استان باشیم.

وی گفت: طی بازدید صورت گرفته از تالاب‌های استان هم اکنون تعداد 15 هزارقطعه پرنده در تالاب چغاخور و 9هزار قطعه پرنده در تالاب گندمان برآورد می‌شود.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم،تاریخ انتشار:10مهر1398،کد خبر:2109738،www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
برگزیده ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین