پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۹۶۱۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸
مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از 30 هزار قطعه پرنده مهاجر در تالاب‌های گندمان و چغاخور تابستان‌گذرانی می‌کنند.
شعار سال: مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از 30 هزار قطعه پرنده مهاجر در تالاب‌های گندمان و چغاخور تابستان‌گذرانی می‌کنند.

شهرام احمدی با اشاره به تابستان‌گذرانی بیش از 30 هزار قطعه پرنده مهاجر در تالاب گندمان و چغاخور، اظهار کرد: این پرندگان شامل گونه‌های آبزی و کنارآبزی مانند چنگر‌ها، لک لک‌ها، کشیم بزرگ و کوچک، حواصیل‌ها، اگرت، اکراس، خروس کولی، انواع اردک‌ها و مرغابی‌ها هستند.

وی وضعیت تالاب‌های چهارمحال و بختیاری را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: با وجود اینکه اکثر جوجه‌های پرندگان مهاجر از تخم بیرون آمدند هنوز ماندگاری این پرندگان در تالاب‌های استان کاهش پیدا نکرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری از مهاجرت بی‌سابقه تعداد زیادی پرنده کاکایی به تالاب چغاخور خبر داد و اضافه کرد: خشک شدن تالاب‌های استان‌های هم‌جوار یکی از علل حضور تعداد زیادی از این پرنده در تالاب چغاخور است.

گفتنی است؛ تالاب بین‌المللی گندمان با ۹۸۰ هکتار وسعت و ۲ هزار و ۲۱۹ متر ارتفاع از سطح دریا، در نزدیکی تالاب بین‌المللی چغاخور و فاصله ۶۰ کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

این تالاب از ۱۰ تالاب برتر پرنده‌نگری ایران و مهم‌ترین زیستگاه‌های جانوری کشور برای اسکان دائم پرندگان بومی و تخم‌گذاری پرندگان مهاجر به شمار می‌رود که در دفتر بین‌المللی تحقیقات پرندگان آبزی «لندن ـ ۱۳۵۲» به ثبت رسیده است.

تالاب بین‌المللی چغاخور نیز با مساحت دو هزار و 300 هکتار در دامنه ارتفاعات برآفتاب و کلار، در مسیر جاده شهرکرد ـ خوزستان و نزدیکی شهر بلداجی شهرستان بروجن و 65 کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال بختیاری قرار دارد.

پوشش گیاهی این تالاب شامل گونه‌های حاشیه‌ای، نم‌پسند، شناور و غوطه‌ور همچون بید، مرغ‌جگن، پتامژتون، پلی‌گونیوم، ساز و ... است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 1 خرداد 1397، کدخبر: 13970301000425 ، www.farsnews.com
اخبار مرتبط
برگزیده ها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
0
0
اگه این تالاب هم خشک بشه دیگه جایی برای این مرندگان و محیط زیست زیبا باقی نمیمونه حواسمونو بیشتر جمع کنیم
س.د76
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
0
0
باید در این مناطق جنگلبانی مستقر بشن و بتونن به راحتی جلوی شکار کننده هارو بگیرن تا زیست بوم دچار تغییر نشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین