پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۴۰۷۸
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴
مدیرکل حفاظت از محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: کاهش و یا نادیده گرفتن حقابه‌های زیست محیطی، تعییر کاربری اراضی و خشکسالی‌های چندسال اخیر سبب ایجاد کانون‌های گرد و غبار و ریزگرد در استان شده است.
شعار سال: مدیرکل حفاظت از محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: کاهش و یا نادیده گرفتن حقابه‌های زیست محیطی، تعییر کاربری اراضی و خشکسالی‌های چندسال اخیر سبب ایجاد کانون‌های گرد و غبار و ریزگرد در استان شده است.
شهرام احمدی صبح امروز در کارگروه مقابله با گرد و غبار و آلودگی هوا در استان اظهار داشت: از بین رفتن منابع طبیعی، کاهش و یا نادیده گرفتن حقابه‌های زیست محیطی، تعییر کاربری اراضی و خشکسالی‌های چندسال اخیر سبب ایجاد کانون‌های گرد و غبار و ریزگرد در استان شده است.

وی افزود: دشت‌های شهرکرد، خانمیرزا و بروجن تبدیل به دشت‌های مستعد تولید ریزگرد شده‌اند.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست چهارمحال و بختیاری بیان کرد: سال گذشته 53 روز شاهد گرد و غبار در استان بودیم و از ابتدای امسال تاکنون نیز 34 روز پدیده گرد و غبار در استان وجود داشته که 11 روز آن غبار صبگاهی و مابقی ریزگرد بوده است.

احمدی تاکید کرد: خوشبختانه شرایط آب و هوایی و پدیده گرد و غبار در استان به اندازه‌ای نبوده که تعطیلی مراکز علمی یا خدماتی را در پی داشته باشد.

وی منشا گرد و غبار فصول بهار و تابستان استان را خارجی دانست و تصریح کرد: علت این مسئله به دلیل پوشش گیاهی استان است که از ایجاد ریزگرد جلوگیری می‌کند.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست چهارمحال و بختیاری با اشاره به اختصاص 200 میلیون دلار اعتبار برای مقابله با گرد و غبار، خاطرنشان کرد:  دستگاه‌های متولی باید برای جذب این اعتبارات برنامه داشته باشند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 22 خرداد 1397، کدخبر: 1747986 ، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
برگزیده ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین