پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۸۶۴۳
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۰
مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تالاب بین‌المللی چغاخور استراحتگاه مناسبی برای پرندگان مهاجر است، گفت: در یک‌سال گذشته 114 هزار قطعه پرنده به تالاب مهاجرت کردند .

شعارسال: شهرام احمدی با بیان اینکه تالاب‌ها در پیشگیری از بروز سیلاب‌های فصلی، تنوع زیستی و ... اهمیت بسیاری دارند، اظهار کرد: حفاظت از تالاب به عنوان شاهکار آفرینش حیاتی است .

وی با اشاره به اینکه تالاب بین‌المللی چغاخور دارای ارزش جهانی و ملی است و استراحتگاه مناسبی برای پرندگان مهاجر محسوب می‌شود، افزود: در یک‌سال گذشته 114 هزار قطعه پرنده به این تالاب مهاجرت کردند .

احمدی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری در 10 سال گذشته با خشکسالی مواجه شده است، تصریح کرد: سال گذشته 17 درصد نسبت به میانگین بلند مدت کاهش بارندگی را شاهد بودیم و اکنون این استان در رتبه چهاردهم خشکسالی کشور قرار دارد.

وی بیان کرد: حوزه آبخیز تالاب چغاخور جزء نقاطی است که بیشترین درصد خشکسالی در استان را داشته است و همین امر باعث شده است تا میزان آب ورودی به تالاب در چند سال اخیر رو به کاهش رود .

احمدی با بیان اینکه حقابه زیست محیطی تالاب‌ها بایستی حفظ شده تا از آسیب غیرقابل جبران و تخریب جلوگیری شود، تاکید کرد: بر اساس قانون، وزارت نیرو مکلف است حقابه‌های زیست محیطی تالاب و سایر اکوسیستم‌های حساس کشور را تامین کند که اکنون پیگیری لازم توسط وزارت نیرو و آب منطقه‌ای استان انجام شده است .

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ادامه داد: آب تالاب چغاخور به دلیل گرمای هوا و رشد گیاهان تالابی همه ساله با مقداری کاهش در فصل تابستان مواجه ‌می‌شود و مجدد با شروع نزولات آسمانی به حالت قبل باز می‌گردد.

وی تهیه و تدوین مدیریت زیست بومی تالاب چغاخور با حضور مجامع علمی و محلی را از اقدامات محیط زیست در راستای حفظ تالاب عنوان کرد .

احمدی بهره‌برداری ناپایدار و بیش از ظرفیت تحمل تالاب چغاخور‌ را از خطراتی برشمرد که می‌تواند این تالاب را تهدید کند .

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 14شهریور1396، کدخبر: 966-9214-5: www.shahrekord.isna.ir


اخبار مرتبط
برگزیده ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین