پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۱۱۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷
رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجن با اشاره به نتایج آزمایش های دامپزشکی بر روی چندین لاشه از پرندگان مهاجر در حاشیه تالاب های چهارمحال وبختیاری گفت: علت مرگ این پرندگان بیماری آنفلوانزا نبوده است.
شعارسال: مرتضی منصوری افزود: در یک هفته گذشته لاشه یک قطعه قو و 3 قطعه چنگر در حاشیه تالاب گندمان و چغاخور پیدا شد که با رعایت موارد بهداشتی، لاشه این پرندگان برای انجام آزمایش و بررسی علت مرگ به دامپزشکی استان انتقال یافت که نتایج ابتلا به آنفلوانزا در این پرندگان منفی بوده است.

وی با اشاره به گسترش این بیماری در استان و حضور پرندگان مهاجر افزود: افزایش گشت و کنترل و آماده باش نیروهای محیط بانی، دامپزشکی و مرکز بهداشت و ارائه آموزش های لازم به جوامع محلی به منظور مقابله با شیوع این بیماری از مهمترین اقدامات در این مناطق است.

منصوری به فعال شدن واحد قرنطینه و همچنین محدود کردن رفت و آمد در حاشیه تالاب ها اشاره کرد و از حاشیه نشینان تالاب ها خواست، در صورت مشاهده هرگونه مرگ و میر پرندگان در این مناطق موارد را به محیط زیست اعلام و از دست زدن به لاشه پرندگان و شکار پرندگان نیز خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، علائم تنفسی حاد، سیاه شدن و خونریزی تاج و ساق پا، بی حالی شدید، پژمردگی، دور هم جمع شدن گله، افت ناگهانی تولید تخم مرغ روزانه و انتشار ناگهانی بیماری در گله و کاهش شدید مصرف دانه از علایم ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به عنوان بیماری تنفسی ویروسی مشترک انسان و پرندگان و از مهم ترین بیماری های طیور می باشد.

در پی شیوع آنفلوانزای حاد پرندگان طی روزهای اخیر در این استان، محدودیت های تردد و توقف در 6 تالاب این استان اجرا شد.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری نیز پیشتر از شناسایی و معدوم سازی پرندگان خانگی در 5 کانون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در مناطق روستایی 'گرمدره'، 'حیدری' و'شیخ شبان' شهرستان بن و روستای خراجی شهرستان کیار از توابع این استان خبر داده بود.

تالاب بین المللی گندمان به عنوان یکی از تالابهای برتر پرنده نگری در ایران در نزدیکی شهر گندمان از توابع شهرستان بروجن قرار دارد، تالاب بین المللی چغاخور نیز با مساحت یکهزار و 500 هکتار و منطقه شکار ممنوع پیرامون این تالاب یکهزار هکتار و تالاب گندمان با یکهزار و 70 هکتار مساحت در نزدیکی تالاب چغاخور قرار گرفته و با 2 هزار و 219 متر ارتفاع از سطح دریا، بلندترین تالاب کشور است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تاریخ انتشار: 25 بهمن 1395، کدخبر: 82428525 (5835356)، www.irna.ir

اخبار مرتبط
برگزیده ها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
0
0
خدا را صد هزار بار شکر
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین