پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۶۶۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تعدادی از واحدهای پرورش طیور چهار شهرستان استان مرکزی، تاکنون بیش از ۱۲۰میلیارد ریال خسارت برجای گذاشته است.
شعار سال: محسن شانقی  اظهار داشت: طبق نمونه گیری هایی که در واحدهای پرورش طیور از سوی دامپزشکی استان مرکزی انجام شده تاکنون در واحدهای مرغداری چهار شهرستان اراک، خنداب، شازند و زرندیه، علائم بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مشاهده شده است.

وی افزود: کانون اصلی و منشا بروز این بیماری پرندگان مهاجر تالاب میقان اراک بوده و به همین دلیل شهرستان اراک در این زمینه بیشترین تعداد واحدهای پرورش طیور درگیر با بیماری آنفلوآنزا را داشته است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی بیان کرد: در محدوده تالاب میقان در شهرستان اراک تاکنون طیور ۱۴ مرغداری به طور کامل و در شهرستان های شازند و خنداب و زرندیه نیز با مشاهده علائم بیماری، تمامی طیور واحدهای درگیر با بیماری آنفلوآنزا معدوم شده است.

شانقی خاطرنشان ساخت: آمار طیور معدوم شده در واحدهای پرورش طیور استان تاکنون به بیش از ۴۰۰هزار قطعه رسیده و ۱۲۰ میلیارد ریال به این واحدها خسارت وارد کرده است.

وی تصریح کرد: دامپزشکی استان مرکزی تاکنون پنج میلیارد ریال به منظور اقدامات بهداشتی، ضدعفونی و دفن بهداشتی طویر معدوم شده هزینه صرف کرده و چهار میلیارد ریال به منظور جبران بخشی از خسارت واحدهای پرورش طیور استان نیز پرداخت خواهد شد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان ساخت: ۲۰ تیم در استان به منظور پایش بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در واحدهای پرورش طیور تشکیل شده که در هر تیم دو تا سه نفر حضور دارند و روزانه مرغداری‌های استان و مناطق حساس مانند اطراف تالاب میقان اراک توسط آنها رصد می‌شود.

شانقی افزود: طی یک ماه گذشته ۹۰۰ واحد مرغداری در استان مرکزی در رابطه با انتقال آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مورد بررسی قرار گرفته و کار نمونه برداری از ۲۵۰واحد مرغداری تاکنون انجام شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۸۸۰ واحد صنعتی پرورش طیور در استان مرکزی فعال هستند که مجموع ظرفیت آنها ۱۸میلیون قطعه طیور است.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 27 دی 1395، کدخبر: 3878420: www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
0
0
نه به انکار سابق و نه به خسارت جدید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین