پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۳۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار زنجان گفت: زنجان جزو معدود استان‌های فاقد مرغداری فعال بدون مجوز در کشور است.
 شعار سال: به نقل از استانداری زنجان، رحیم عصفوری در پنجمین جلسه کارگروه تخصصی سلامت، ایمنی و امنیت غذایی استان که به صورت مشترک با ستاد استانی مبارزه با بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان ‌تشکیل شد، فعالیت‌ واحدهای دام و طیور بدون مجوز و عدم رعایت فاصله استاندارد در استقرار این واحدها در برخی استان‌های هم‌جوار را از جمله عوامل تهدیدکننده واحدهای استان برشمرد و خاطرنشان کرد: به دلیل مرزهای مشترک با این استان‌ها و تردد بالا به این مناطق، امکان شیوع آلودگی و بیماری‌های مزمن در دام و وحوش و مرغداری‌ها از طریق این استان‌ها وجود دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار زنجان، ایجاد یک کمربندی مشخص به‌ویژه در بحث استقرار مرغداری‌ها و پایش مستمر احدهای مستقر شده در این کمربندی را در شناسایی و اقدام به‌موقع هنگام شیوع بیماری‌ها موثر دانست و یادآور شد: با انجام نظارت‌های مستمر باید در صورت مشاهده هرگونه بیماری، برخورد جدی صورت پذیرد.

عصفوری در ادامه، تامین اعتبار مورد نیاز برای مراقبت و شناسایی واحدها و هم برای مقابله و معدوم‌سازی دام و طیور آلوده را ضروری خواند و افزود: سایر دستگاه‌های اجرایی از قبیل نیروی انتظامی و شهرداری‌ها نیز باید در امر مراقبت، پیشگیری و مقابله با عوامل تهدیدزای بیماری‌ها در استان با بخش بهداشت و درمان همکاری مضاعفی داشته باشند.

وی استان زنجان را یکی از معدود استان‌های کشور برشمرد که فاقد مرغ‌داری فعال بدون مجوز است، افزود: دامپزشکی و شبکه بهداشت و درمان استان با دقت در صدور پروانه برای بهره‌برداران و انجام نظارت‌های مستمر از بروز حالت حاد و فوق‌العاده در استان زنجان به هنگام شیوع بیماری‌های حوزه دام و طیور پیشگیری کرده که اقدامات آنان قابل تقدیر است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان نیز در ادامه این جلسه، بر ضرورت اطلاع‌رسانی و ارائه آموزش‌های مناسب به عموم مردم در زمینه امکان شیوع و اقدامات پیشگیرانه در مقابل با بیماری‌ها تاکید کرد و یادآور شد: ضمن استفاده از ظرفیت مطبوعات محلی، صدا و سیما و خبرگزاری‌ها در امر آموزش و اطلاع‌رسانی، نباید با بر هم زدن آرامش جامعه، بار روانی منفی و نگرانی و دغدغه برای مردم ایجاد کرد.

سیدبیوک موسوی، عدم وجود مشکلات جدی در خصوص ابتلا به بیماری‌های مزمن و فوق حاد در استان زنجان را حاصل تلاش و جدیت مدیران حوزه سلامت و سایر بخش‌ها دانست و ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده، خواستار همراهی بیشتر مدیران و مردم در این زمینه شد.

وی با اشاره به آماده‌سازی محل جدید فروش پرندگان از سوی شهرداری زنجان، حداکثر طی دو ماه آینده، تاکید کرد: پس از آماده‌سازی مکان جدید از سوی شهرداری زنجان، افراد و فروشندگان تحت نظارت کامل و با مدیریت و ساماندهی مناسب در محل جدید استقرار خواهند یافت.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان خاطرنشان کرد: با توجه به احتمال شیوع بیماری‌های طیور و پرندگان به وسیله خودروهای آلوده، باید با همکاری نیروی انتظامی تردد وسایل نقلیه به دامداری‌ها و مرغداری‌ها با جدیت بیشتری کنترل و نظارت شود.

موسوی به ضرورت همکاری صدا و سیمای مرکز استان با متولیان حوزه بهداشت و سلامت در کنار استفاده از ظرفیت مطبوعات و رسانه‌های استان، گستردگی فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را از دیگر فرصت‌های قابل استفاده برای آگاهی‌بخشی و آموزش به عموم مردم دانست.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان نیز از آغاز نخستین دوره آموزش دستیاران طب اورژانس استان از شنبه آینده، خبر داد و ابراز امیدواری کرد: تشکیل این دوره‌های آموزشی مقارن با افتتاح اورژانس هوایی زنجان در ارتقای ارائه خدمات حوزه سلامت و تثبیت واحدهای اورژانسی استان موثر واقع شود.

علیرضا بیگلری، بر ضرورت همکاری دستگاه‌های اجرایی متولی امر مقابله با شیوع بیماری‌های پرندگان تاکید کرد و گفت: موضوع مقابله یک مسئولیت همگانی است که هرچه ضعیف‌تر به این امر پرداخته شود، شدت آسیب‌ها بیشتر خواهد بود.

وی وسایل نقلیه‌ای که به استان‌های آلوده تردد می‌کنند را از جمله عوامل شیوع آلودگی برشمرد و یادآور شد: ارگان‌های نظارتی باید در این خصوص مراقبت‌های بیشتری داشته باشند.

بیگلری همچنین بر ضرورت کنترل ارتباطات میان مرغداران استان زنجان با سایر استان‌های کشور و نیز عرضه کنندگان طیور زنده تاکید کرد و ارائه آموزش‌های لازم و اطلاع‌رسانی مناسب را خواستار شد.

با اندکلی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبر گزاری مهر، تاریخ انتشار: 8 دی 1395، کد مطلب: 3862793، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
0
0
این ناشی از قانون گرایی مرغدارها است یا نظارت جهاد کشاورزی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین