پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۱۶۰
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۶
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به برنامه‌های این سازمان در راستای افزایش ۵۰ برابری ارزش افزوده معادن استان، گفت:۵۵۰ معدن در سطح استان ثبت شده اند.

شعارسال: بهروز اسودی در نوزدهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان به میزبانی سالن یادگار امام استانداری، با بیان اینکه از ۵۵۰ معدن ثبت شده فعلی استان ۳۰ معدن در سامانه بهین یاب برای دریافت تسهیلات رفع موانع تولید ثبت نام کرده اند.

وی با اشاره به معرفی معادن ثبت نام شده در سامانه بهین یاب برای دریافت تسهیلات رونق تولید، افزود: در این راستا نیاز به ۷۸۷ میلیارد تومان سرمایه در گردش است که در صورت تامین اعتبار دو هزار و ۳۳۶ نفر به صورت مستقیم و پنج برابر این عدد به صورت غیر مستقیم جذب بازار کار می شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان، تولید گچ ترکیبی، غنی سازی سنگ آهن، استحصال فلز مس کاتد، استحصال کنستانتره طلا به روش ثقلی را از مهمترین برنامه های استان در راستای فرآوری محصولات ذکر کرد و افزود: دولت یازدهم تاکید ویزه ای برای جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی دارد.

*کسری ۳۲ میلیون متر مکعب آب در دامغان

فرماندار دامغان نیز در این نشست با اشاره به وضعیت ذخایر آب این شهرستان اظهار داشت: دشت دامغان بدلیل برداشت های بی رویه هر ساله با ۵۵ سانتی متر افت سطح آب مواجه بوده و با این روند پیش بینی می شود در آینده با ۳۲ میلیون متر مکعب کسری مخزن مواجه شویم.

علی اصغر مجد با اشاره به وجود یک هزار و ۱۰۰ حلقه چاه اعم از کشاورزی، شرب و صنعتی در دامغان، افزود: از این مقدار ۸۱ درصد در بخش کشاورزی، ۱۱ درصد در بخش آب شرب شهری و روستایی و هشت درصد در بخش صنعت مصرف می شود.

وی تغذیه سفره های زیر زمینی و کنترل چاه های دارای اضافه برداشت را از جمله برنامه های دولت در دامغان برای مدیریت بحران کم آبی ذکر کرد و گفت: توجه به سد مخزنی دامغان، تغییر الگوی کشت، تامین سهم آورده دولت در صندوق بخش کشاورزی، ایجاد زیر ساخت های لازم برای سرمایه گذاری در معادن جنوب دامغان، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی، ترمیم اعتبارات آبخیز داری و تسریع در واگذاری پروژه های نیمه تمام از جمله اقدامات شهرستان دامغان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

*دبی آب در سرخه بین ۳۵ تا ۴۰ لیتر در ثانیه است

فرماندار سرخه با بیان اینکه دبی آب در این شهرستان بین ۳۵ تا ۴۰ لیتر در ثانیه است، افزود: تامین آب شرب، احداث محور جدید تهران به مشهد، احداث واریانت جدید محور سرخه به سمنان، احداث اقامتگاه های بوم گردی در شهر و روستا، تامین آب شرب شهرک صنعتی، تامین آب ناحیه صنعتی لاسجرد و احداث و راه اندازی پست ۶۳ کیلو ولت شهرک صنعتی از جمله برنامه ای دولت برای تحقق اقتصاد مقاومتی در سرخه است.

علی محمد مویدی زاده همچنین خاطر نشان کرد: ارتقاء مسیر فیروزکوه به سرخه، تکمیل پروژه تقاطع همسطح ورودی های غربی شهر، گاز رسانی به واحدهای مرغداری، ایجاد مجتمع اداری از مهمترین نیازهای این شهرستان است.

وی تحقق اقتصاد مقاومتی را بدون مشارکت مردم ناموفق دانست و تصریح کرد: در راستای تحقق این مهم برنامه های جامعی برای شهرستان سرخه تدوین شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 11دی1395، کدخبر: 3864546: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین