پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۴۳۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲
تالاب گندمان که این روزها حال و احوالش خوب نیست مسئولان حالا برای درمانش دست به کار شدند به گونه‌ای که تاکنون برای انجام برخی اقدمات ۳ میلیارد تومان اعتبار هزینه کرده‌اند.

شعار سال: از آتشی می‌گوید که 13 دی ماه به جان تالاب بین‌المللی گندما افتاد، تالابی هزار هکتاری که بیش از 300 هکتار آن به دلیل سهل‌انگاری عوامل انسانی در آتش سوخته است.

با وجود آبگیری بخش‌هایی از تالاب در ماه‌های اخیر عمق آتش زیاد بود و بلاخره بعد از 12 ساعت آتش فروکش کرد، هر چند که گفتند آتش مهار شد اما هنوز دودش به آسمان می‌رود و آبی که همه جا آتش را خاموش می‌کند اینجا نتوانست مرهمی بر آتش دورنی تالاب گندمان شود.

تالاب گندمان که 37 گونه کمیاب از پرندگان مهاجر مهمانش هستند و به امید پوشش گیاهی مناسب به این تالاب مهاجرت کردند این روزها حال و احوالش خوب نیست و حالا برای درمانش دست به کار شدند.

تالاب گندمان یکی از 10 تالاب برتر پرنده‌نگری کشور است که سالانه بیش از 50 هزار قطعه انواع پرنده مهاجر در آن لانه گذاری می‌کند.

تالاب‌ گندمان از جمله تالاب‌های مهم کشور هستند که در دهه‌های گذشته با مشکلات زیست محیطی زیادی مواجه شده‌اند. هرچند مسئولان و فعالان محیط زیست همواره در پی رفع این مشکلات هستند اما هر از چند گاهی وقوع مخاطرات طبیعی و غیرطبیعی مشکلات پیشین را بیش از پیش می‌کند.

آتس سوزی تالاب گندمان زیرسطحی و عمیق بود

مرتضی منصوری رئیس محیط زیست شهرستان بروجن در گفت وگو با خبرنگارتسنیم اظهار داشت: به دنبال آتش سوزی چند روز گذشته تالاب گندمان برخی از نقاط تالاب که خشک‌تر بود دچار حریق شد که آتش زیرسطحی و عمیق بوده است.

وی افزود: برای اطفاء حریق از تالاب با احداث چند کانال آب‌های جاری در جوی‌های حاشیه تالاب به آن نقاط هدایت شد و خوشبختانه عمده این آتش‌سوزی‌ها اطفاء شد.

بند خاکی در تالاب گندمان احداث می‌شود

محمد آقایی بخشدار گندمان در گفت وگو با تسنیم بیان کرد: در راستای اطفاء حریق تالاب گندمان احداث بند خاکی را داشتیم که تاکنون یک میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

وی افزود: همچنین 2 میلیارد تومان برای جاده دسترسی به تالاب هزینه شده است.

بخشدار گندمان با بیان اینکه با تلاش مردم و تمامی دستگاه‌های مربوطه آتش تالاب بعد از 12 ساعت مهار شد، بیان کرد: علت آتش سوزی فعل و انفعالاتی است که در تالاب‌ها اتفاق می‌افتد و این تالاب به دلیل خشکسالی، عدم بارش برف و باران و وزش باد شدید دچار آتش سوزی شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 24دی 96، کدمطلب:1627509، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
برگزیده ها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ایران
United States
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
0
0
تو روخدا اینا منابع طبیعی ما هستن و محل زندگی هزاران موجود زنده به دادشون برسید
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین