پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۰۴۹۹
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا از ورود حدود 10 هزار و 200 قطعه پرنده بلدرچین، یلوه، سهره، طاووسک و خوتکای پرسفید به عنوان پیش قراولان پرندگان مهاجر به تالاب استیل و اراضی پناهگاه حیات وحش بخش لوندویل این شهرستان خبر داد.

شعار سال: محمدرضا روشنی روز چهارشنبه گفت: این پرندگان خشک زی و آبزی همزمان با سرد شدن مناطق شمالی قاره اروپا و آسیا وارد شمال غرب استان گیلان شده اند و حضور آن ها در اراضی تالابی و جلگه ای آستارا موقتی است.

وی افزود: شهرستان مرزی آستارا در کریدور ورود این پرندگان قرار دارد و پس از ورود نخستین گروه آن ها، حجم انبوهی از پرندگان دیگر نیز از اواسط پاییز تا اواخر زمستان به زیستگاه های این شهرستان وارد خواهند شد.

روشنی اضافه کرد: مقصد بعدی این پرندگان مهاجر، تالاب انزلی ، تالاب ها و آبگیرهای استان های گیلان، مازندران و گلستان است.

وی با اشاره به گشت های منظم یگان حفاظت محیط زیست آستارا در محدوده تالاب استیل و اراضی پناهگاه حیات وحش تصریح کرد: شکارچیان پرندگان مهاجر، دستگیر و با تشکیل پرونده تخلف به محاکم قضایی معرفی می شوند.

تالاب استیل با 138 هکتار وسعت در هفت کیلومتری شهر آستارا، مأمن جوجه آوری بیش از چهار هزار و 500 قطعه پرندگان باکلان کوچک و اگرت است و از مهم ترین قطب های گردشگری و نخستین ایستگاه فرود پرندگان مهاجر در پاییز و زمستان است و در برخی سال ها تعداد پرندگان مهاجر فرود آمده در آن، به هفت هزار قطعه رسیده است.

پناهگاه حیات وحش لوندویل نیز با مساحتی افزون بر یک هزار و 74 هکتار از جنوب به شهر لوندویل، از شمال به شهر آستارا، از شرق به دریای خزر و از غرب به جاده آستارا ـ لوندویل منتهی می شود و در سال 1354 تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست در آمده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 22 شهریور 96، کد مطلب: 82663959 ، www. irna .ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین