پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۰۵۴۰
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۹
رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شفت از مشاهده ۱۰۰ جفت پرنده زنبورخوار در حاشیه رودخانه سیاهمزگی این شهرستان برای نخستین بار خبر داد.

شعار سال: رضا زمانی با بیان اینکه شهرستان شفت بدلیل شرایط اقلیمی و توپوگرافی خاص که واجد منابع آب های سطحی فراوان خصوصا رودخانه ها همانند رودخانه امامزاده اسحاق و امامزاده ابراهیم است، اظهار کرد: رودخانه ها علاوه بر نقش بی نظیر در تأمین آب و تداوم حیات اکوسیستم های وابسته به آنها، زیستگاه مناسبی برای انواع آبزیان، پرندگان و پستانداران و خزندگان و دوزیستان است.

وی با اشاره به مشاهده پرنده زنبورخوار برای نخستین بار در شهرستان شفت، افزود: زنبورخوار معمولی با نام علمی merops apiaster بعنوان یکی از گونه های پرندگان مهاجر شهرستان است.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شفت با بیان اینکه این پرنده در دیواره شنی رودخانه های شهرستان اقدام به لانه گذاری و جوجه آوری کرده است، گفت: در پی پایش کارشناسان از رودخانه ها برای نخستین بار ۱۰۰جفت زنبورخوار در حاشیه رودخانه سیاهمزگی مشاهده شدند که تخم گذاری و جوجه آوری کرده بودند.

وی با اشاره به اینکه زنبورخوار معمولی به طول ۲۸ سانتیمتر و به واسطه رنگ خرمایی سر و پشت و گلوی زرد روشن به آسانی شناخته می شود، خاطرنشان کرد: این پرنده در پرواز حشرات را شکار کرده و پرنده ای اجتماعی است و اغلب روی سیم های برق می نشیند.

به گفته زمانی اگر چه این پرنده بدلیل تغذیه از زنبورهای عسل مورد شکار زنبورداران قرار می گیرد ولی با توجه به نقش موثری که در تغذیه از حشرات و آفات زراعی دارد بایستی از زیستگاه های تولید مثل آن مراقبت و حفاظت کرد.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شفت شکار پرنده زنبور خوار را ممنوع عنوان کرد و از مردم خواست تا در حفاظت از این گونه زیبا که نقش بسزایی در چرخه طبیعت ایفا می کند با مأموران حفاظت محیط زیست همکاری کنند.

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 21 تیر 1396، کد مطلب: 4028680:www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین