پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۳۵۲۲
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲
همزمان با رو به گرما نهادن هوا و در آستانه فرا رسیدن فصل بهار و جوجه ریزی ، قوهای فریادکش ، تالاب های مازندران را به قصد سرزمین مادری ترک کردند.
شعارسال: رئیس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران گفت که در فصل زمستان سال جاری افزون بر 10 هزار بال قوی فریادکش از مناطق سردسیر سیبری به تالاب ها و آبگیرهای مازندران مهاجرت کردند.

کوروس ربیعی افزود : حدود هشت هزار بال از این پرندگان مهاجر ، پائیز و زمستان را میهمان تالاب ' سرخرود ' در مرکز این استان بودند که تعدادشان حدود 30 درصد بیشتر از سال پیش بود.

وی گفت : جوجه ریزی این پرندگان مهاجر در سرزمین مادریشان انجام می شود و آنها با فرا رسیدن ماه اسفند و بتدریج تالاب های مازندران را ترک می کنند.

ربیعی افزود : درحال حاضر90 درصد از قوهای فریادکش ،تالاب وآبگیرهای این استان را به مقصد سرزمین مادری ترک کردند و بزودی بقیه نیز ازاین خطه شمال کشور خارج خواهند شد.

مازندران با داشتن چندین تالاب بین المللی و ملی چون میانکاله ، سرخرود ، کیاسر و 800 آبگیر ، همه ساله پذیرای 150 گونه از پرندگان مهاجر با جمعیت 1.5 میلیونی است که زمستان را در این مناطق به سر می برند و در آستانه فصل بهار به سرزمین مادریشان باز می گردند.

همزمان با خروج پرندگان زمستان گذران ، ورود مهاجران بهاری از جمله چلچله ، زنبورخوار ، بلبل و چوپ پا با جمعیت 100هزار بالی به مازندران آغاز می شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تاریخ انتشار: 10 اسفند 1395، کدخبر: 82447452، www.irna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین