پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۰۲۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵
رئیس اداره حفاظت محیط زیست ساری از افزایش شمار گوزن زرد ایران در پناهگاه حیات وحش ساری خبر داد.

شعارسال: رئیس اداره حفاظت محیط زیست ساری از افزایش شمار گوزن زرد ایران در پناهگاه حیات وحش ساری خبر داد.

رضا قاسمی با اشاره به تولد، یک راس گوزن زرد ایرانی در پناهگاه حیات وحش دشت ناز ساری در دو روز قبل اظهار داشت: تعداد ۳۹ راس گوزن زرد در این پناهگاه حفاظت و نگهداری می شد که با تولد این یک راس گوساله، تعداد گوزن زرد ایرانی به ۴۰ راس رسیده است.

قاسمی افزود: کاشت جو و ذخیره سازی آن در فضای این پناهگاه برای تغذیه کمکی گوزن ها در فصول سرد سال را از اقدامات اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساری به منظور افزایش و تکثیر این گونه نادر دانست.

پناهگاه حیات‌وحش سمسکنده را بیش از همه با مرال یا گوزن زرد می‌شناسند اما تولد اولین بچه گوزن قرمز امید و روزنه را برای احیای نسل این گونه رو به انقراض تقویت کرد و در آن تولید سه بچه مرال دیگر، حال و هوای پناهگاه حیات وحش را بهاری تر کرده است، اگرچه در سال‌های اخیر، دوستداران حیات‌وحش از کاهش نسل مرال ها ابراز نگرانی می‌کردند اما با تولد مرال های جدید شمار این‌گونه منحصربه‌فرد به ۲۵ رأس رسیده است.

پناهگاه حیات‌وحش سمسکنده با مساحت ۹۳۷ هکتار در جنوب شرقی شهر ساری واقع‌شده و به‌صورت دامنه‌های جنگلی کم ارتفاع است. مرال (گوزن قرمز) بزرگ‌ترین گونه گوزن ایران است و در گستره جنوبی دریای خزر یعنی مناطق جنگلی استان‌های گیلان، مازندران و گلستان زندگی می‌کند.

همچنین پناهگاه حیات‌وحش دشت ناز تحت حفاظت سازمان محیط زیست و طی مصوبه شماره ۶۳ سال ۱۳۵۴ به‌عنوان پناهگاه انتخاب شد. این مکان به‌عنوان مرکز تکثیر گوزن زرد ایرانی محسوب می‌شود و تاکنون تعدادی از گوزن‌های تکثیرشده در سال‌های گذشته به استان‌های تهران، البرز، اردبیل، خوزستان، فارس منتقل‌شده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 18 فروردین 1397، کدخبر: 4264682، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
0
0
این قضیه نشون داد که اگر در این گونه موارد مدیریت های درستی داشته باشیم میتوانیم در احیای گونه های در معرض انقراض در کشور پیشرفت داشته باشیم
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین