پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۲۷۱۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸
رئیس انجمن علمی پزشکی روان تنی ایران، گفت: تحقیقات نشان می دهد، بیش از ۸۰ درصد شهروندان تهرانی در یک سال اخیر حداقل یک رویداد استرس زا را تجربه کرده اند.

شعار سال: دکتر احمد علی نوربالا روز شنبه در نشست خبری اولین کنگره سالیانه انجمن علمی پزشکی روان تنی که قرار است از ۱۹ تا ۲۱ اردیبهشت ۹۷ در محل دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شود، افزود: علم روان تنی، به بررسی تاثیر عوامل روان شناختی بر جسم می پردازد و یک سری بیماری ها و اختلالات که بر اثر عوامل روان شناختی و هیجانی بروز می کند و یا اینکه تشدید شده و عود می کند، مورد ارزیابی قرار می دهد.

رئیس کنگره با اشاره به سابقه طولانی تاریخ پزشکی ایران در حوزه روانپزشکی، ادامه داد: ایران در روانپزشکی نوین نیز از اروپا جلوتر است.

نوربالا با اشاره به راه‌اندازی فلوشیپ روان‌تنی در کشور در سال‌های گذشته، افزود: بر اساس ارزیابی ملی سلامت روان در کشور در سال ۱۳۷۸،‌ ۲۱ درصد جامعه ایرانی دچار اختلالات روانی بودند که این آمار در سال ۹۰ ، ۲۳.۶ و در سال ۹۳ با کمی تغییر به ۲۳.۴۴ درصد رسید.

رئیس انجمن علمی پزشکی روان‌تنی ایران، گفت: اضطراب، افسردگی، جسمانی‌سازی مشکلات روانی و بد کارکردی اجتماعی، چهار علامت مهم اختلالات روانی تلقی می شوند که طی ۱۵ سال گذشته، اضطراب و جسمانی‌سازی، بیشتر خودنمایی کرده است.

وی با بیان اینکه فضاهای فرهنگی و اجتماعی می‌تواند اضطراب و نگرانی را بیشتر کند،‌ ادامه داد: بیماری‌هایی همچون سردرد،‌ مشکلات گوارشی، بالا رفتن قند و فشارخون از جمله مسائل روانی‌تنی بوده که در نخستین کنگره انجمن علمی پزشکی روان‌تنی مدنظر قرار دارد.

نوربالا با اشاره به اینکه بر اساس تحقیق به عمل آمده در سال ۹۵، مشخص شد که بیش از ۸۰ درصد شهروندان تهرانی در یک سال گذشته حداقل یک رویداد استرس زا را تجربه کرده‌اند، گفت: بررسی ها نشان می دهد که ۸۵ درصد عوامل تاثیر گذار بر سلامت، ناشی از مسائل روانی و اجتماعی است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 15 اردیبهشت 97 ، کد مطلب: 4288030، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
0
0
بهتره بگیم یک رویداد استرس زا در روز تجربه میکنن
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین