پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۲۷۲۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴
رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه‌داران خودرو گفت: قدرت خرید مردم با افزایش قیمت خودرو‌ها اصلا همخوانی ندارد و همین امر باعث رکود شده است. فردی که سال گذشته ۲۰۰ میلیون تومان پول د اشت و می‌توانست یک سانتافه بخرد امسال با‌‌ همان پول فقط می‌تواند یک اپتیما بگیرد و سانتافه‌ای که پارسال ۲۰۰ میلیون تومان بود امروز به ۳۵۰ میلیون تومان رسیده است در صورتی که خریدار آنچنان به قدرتش افزوده نشده است.

شعار سال: سعید موتمنی- رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه‌داران خودرو در خصوص وضعیت بازار خودرو گفت: متاسفانه شرکت‌های خودروسازی عادت کرده‌اند که در نزدیکی ثبت نام، تولید خود را کم کنند تا عرضه خودرو در بازار کمتر شود و در هنگام ثبت‌نام مردم برای خرید خودرو هجوم ببرند. همین امر باعث شده که امروز قیمت ساندرو نسبت به سال گذشته شش میلیون تومان افزایش داشته باشد.

رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه‌داران خودرو در خصوص وضعیت بازار خودروهای وارداتی گفت: وضعیت این خودرو‌ها همچنان راکد است و هنوز نه فروشنده و نه خریدار در این حوزه تکلیف خود را نمی‌دانند ما در این هفته شاهد افزایش ۳۳ میلیونی اسپورتچ بودیم و الان این خودرو با قیمت ۲۸۹ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

وی ادامه داد: نمایندگی‌های رسمی نیز فروش خودروی خود را به حداقل رسانده‌اند و استدلال آن‌ها عدم مشخص بودن وضعیت تعرفه و اختصاص ارز برای واردات است. هر چند با این وضعیت، اگر خودرویی هم به بازار وارد شود خریداری وجود ندارد.

وی تصریح کرد: قدرت خرید مردم با افزایش قیمت خودرو‌ها اصلا همخوانی ندارد و همین امر باعث رکود شده است. فردی که سال گذشته ۲۰۰ میلیون تومان پول د اشت و می‌توانست یک سانتافه بخرد امسال با‌‌ همان پول فقط می‌تواند یک اپتیما بگیرد و سانتافه‌ای که پارسال ۲۰۰ میلیون تومان بود امروز به ۳۵۰ میلیون تومان رسیده است در صورتی که خریدار آنچنان به قدرتش افزوده نشده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه‌داران خودرو ادامه داد: این سردرگمی در بازار باعث شده که خرید و فروش خودروهای دست دوم نیز راکد باشد و فعلا کسی نتواند درخصوص تبدیل به احسن کردن خودروی خود اقدام نکند تا وضعیت بازار کمی ثبات پیدا کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خودروکار، تاریخ انتشار 20 اردیبهشت 97، کد مطلب: 16449، www.khodrocar.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
0
0
مردم چرا باید این خودرو های مسخره رو بخریند و پولشون رو به سطح آشغال بریزند؟
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین