پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۸۲۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۴
یک کارشناس صنعت خودرو کشور با اشاره به رقابت پذیری صنعت خودروی داخلی گفت: در حال حاضر رقابت تنها بین خودرو سازان داخلی است، در حالی که رقابت واقعی باید بین صنعت خودروی داخلی با شرکتهای بزرگ خودروساز و در عرصه جهانی صورت گیرد. متاسفانه صنعت خودروی داخلی به معنای واقعی ، رقابت با کشورهای پیشرفته را تجربه نکرده است.

شعارسال:یک کارشناس صنعت خودرو کشور با اشاره به رقابت پذیری صنعت خودروی داخلی گفت: در حال حاضر رقابت تنها بین خودرو سازان داخلی است، در حالی که رقابت واقعی باید بین صنعت خودروی داخلی با شرکتهای بزرگ خودروساز و در عرصه جهانی صورت گیرد. متاسفانه صنعت خودروی داخلی به معنای واقعی ، رقابت با کشورهای پیشرفته را تجربه نکرده است.

یک کارشناس صنعت خودرو کشور با اشاره به رقابت پذیری صنعت خودروی داخلی گفت: در حال حاضر رقابت تنها بین خودرو سازان داخلی است، در حالی که رقابت واقعی باید بین صنعت خودروی داخلی با شرکتهای بزرگ خودروساز و در عرصه جهانی صورت گیرد.

شهرام آزادی اظهار داشت : متاسفانه صنعت خودروی داخلی به معنای واقعی ، رقابت با کشورهای پیشرفته را تجربه نکرده است.

وی از دلایل عدم رقابت پذیری صنعت خودرو داخل را اعمال تعرفه های بالا و کیفیت پایین خودروها و کاهش استانداردهای خودرو دانست و گفت : در صورتی که خودروسازان داخلی کلیه استانداردهایی که از سوی موسسه استاندارد ابلاغ شده رعایت نمایند، سطح کیفی محصولات افزایش یافته و در نهایت با یک قیمت تمام شده مناسب محصولات به مردم عرضه می شود که طبعا این جریان پیشرفت چشمگیری را در صنعت خودرو ایران به دنبال خواهد داشت.

وی در خصوص افزایش قیمت تمام شده صنعت خودرو افزود: بخشی ازسربارهای هزینه ای که به خودرو سازان تحمیل می شود برمی گردد به دولت و در این شرایط لازم است که دولت سربارهای هزینه ای را کاهش دهد ، چراکه افزایش سطح کیفی و افزایش استانداردها هزینه بر است.

این کارشناس صنعت خودرو کشور گفت: چنانچه بین خودروسازان داخلی، دولت و موسسات دولتی که تاثیر گذار هستند در قیمت خودرو، یک همکاری مشترک شکل گیرد، قطعا تاثیر بسزایی در پیشرفت صنعت خودرو داخلی خواهد داشت.

آزادی در ادامه افزود: یکی از برنامه های بلند مدت دولت این بود که سالیانه 5 درصد از تعرفه ها کاهش یابد، اما در حال حاضر دولت در جهت معکوس حرکت کرده و تعرفه ها را به صورت چشمگیری افزایش داده است ، که می توان یکی از موانع عدم رقابت پذیری صنعت خودروی داخلی دانست.

وی تصریح کرد: در دو دهه اخیر صنعت خودروی داخلی به بخش تحقیق و توسعه اهمیت چندانی نداده است و این در سطح کیفی و سطح استاندارد خودرو نقش بسزایی دارد.

وی همچنین به سرمایه گذاری در بخش قطعه سازی و تامین کنندگان اشاره نمود و گفت: چنانچه قراردادی با کشورهای پیشرفته منعقد می شود باید توجه ویژه ای به قطعه سازی شود که بتوانند با فناوری جدید و تکنولوژی مناسب با قطعه سازان کشوهای پیشرفته رقابت نماید.

به گفته وی قطعا سطح کیفی محصولات قطعه سازان تاثیر بسزایی در رقابت پذیری صنعت خودرو دارد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه توسعه خصوصی سازی تا چه میزان در جریان رقابت پذیری صنعت خودرو تاثیر گذار است ، گفت : درصورتی که سهم خصوصی سازی در صنعت خودرو افزایش یابد، قطعا شاهد پیشرفت شگرف در این صنعت خواهیم بود، چرا که سهامداران جهت پیشرفت و همچنین جهت ورود به بازار های رقابتی تلاش بیشتری می کنند و برنامه های بلند مدت در نظر دارند ؛ اما دولت به دلیل تعویض مکرر مدیریت نمی تواند برنامه بلند مدتی را در نظر داشته باشند.

وی افزود: اینکه محصولی چندین سال به صورت مداوم تولید شود و عاری از تکنولوژی جدید بوده و مجددا تولید شود ، صحیح نیست، لذا جهت پیشرفت، همزمان با تغییرات تکنولوژی باید در محصول تغییرات صورت گیرد و تکنولوژی جدید به محصول تزریق شود قطعا پیشرفت صنعت خودرو را به دنبال خواهد داشت.

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از سایت خبر خودرو، تاریخ انتشار6فروردین97،کدخبر: 513506، www.khabarkhodro.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
0
0
انحصار میتواند تنها عامل باشد ؛ اینکه ما همش دوست داریم تولید کنیم و پول در بیاوریم و دیگر مهم نیست که کیفیت محصولات ما چگونه باشد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین