پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۶۷۵۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸
وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: هیچ خودروسازی در سال آینده حق تحویل گرفتن قطعات غیراستاندارد را ندارد.
شعارسال:وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: هیچ خودروسازی در سال آینده حق تحویل گرفتن قطعات غیراستاندارد را ندارد.

محمد شریعتمداری در مراسم رونمایی از کتاب گزارش عملکرد پایدار و مسئولیت اجتماعی ایران‌خودرو، اظهار کرد: آخرین جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو در سال جاری امروز در ایران خودرو تشکیل شد و در آن گزارشی از وضعیت و عملکرد صنعت خودرو ارایه شد؛ این در حالی است که صنعت خودروسازی تا به امروز توانست با تولید یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو حدود ۹۸ درصد هدف تعیین شده برای سال جاری را محقق کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، افزود: رشد کیفی ۲.۵ درصدی خودرو‌ها نسبت به سال قبل راضی کننده نیست، بنابراین قطعه سازان و خودروسازان در سال جدید باید به این موضوع توجه داشته باشند؛ به نحوی که در سال ۹۷ هیچ خودروسازی حق تحویل قطعات غیراستاندارد را ندارد و تحویل این نوع قطعات برای خودروسازان ممنوع است و اگر این اتفاق بیفتد با آنها برخورد خواهد شد. همچنین افزون بر سازمان ملی استاندارد حتماً شورایی برای نظارت بر این امر تشکیل خواهد شد تا در این زمینه دقت جدی صورت گیرد.

شریعتمداری با تأکید بر اینکه برای رفع این مشکل اهدافی در بودجه سال ۹۷ ترسیم شده است، گفت:۳۲ هزار میلیارد تومان بابت نوسازی صنعت خودرو و قطعه سازی، ۵۳ درصد تولیدات صنعت خودرو ۲ستاره است که به هیچ وجه قابل پذیرش نیست و ۴ درصد تولیدات این صنعت نیز تک ستاره هستند. بنده به عنوان مسئول در بخش صنعت به هیچ وجه راضی نیستم و باید حتماً در این مسیر قدم‌های بلندتری برداشته شود تا خودروهای تک و دو ستاره از آسمان صنعت خودروسازی ایران محو شوند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، تصریح کرد: بخشی از تولیدات ما که باید 5 ستاره باشند در مقابلش عدد بزرگ صفر قرار دارد و خودروسازی ما باید به این نیازها پاسخ دهد. خودروهایی که 4 ستاره هستند تعدادشان محدود است و درصد کمی از تولیدات ایران را به خود اختصاص داده اند و این مسیر باید با یک جهش بزرگ تغییر کند.

وی در ادامه خطاب به خودروسازان گفت: عمق ساخت داخل خودروها به عنوان یکی از مهمترین مسئولیت‌های صنعت خودرو است؛ چرا که عمق ساخت داخل بدون رعایت استانداردها خیانت به مردم ایران است و به تنهایی ممکن است منجر به فاجعه ملی شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، یکی دیگر از مسئولیت های خودروسازان را توجه به سهامداران بیان کرد و گفت: سهامداران خرد به تک تک شما دسترسی ندارند، اما شما امانت دار آنها هستید.هر شخصی که یک از سهم از سهام خودروسازان را می خرد یک بار مسئولیت بر دوش مدیریت آن مجموعه است.

آغاز تولید خودروهای سنگین از سال 97

شریعتمداری گفت: در آستانه سال 1397 ابر طرح تولید خودروهای سنگین را در کشور کلید خواهیم زد که یک فرصت بزرگ برای نوسازی صنعت در حوزه صنایع سنگین خودروسازی ایران و انتقال دانش فنی به داخل و افزایش عمر ساخت داخل است.

وی ادامه داد: ما از این فرصت به وجود آمده، استفاده خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم تا ظرف مدت 3 سال به اهداف تعیین شده دست یابیم.

شریعتمداری با اشاره به تولید پژو 2008 در کشور افزود: تولید این خودرو اواسط تابستان 97 به 6هزار دستگاه می‌رسد که و صادرات این محصول را نیز در دستور کار خواهیم داشت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، در پایان گفت: امیدواریم در سال 1397 بتوانیم از تعداد بیشتری از مدل های نوین خودروسازی ایران رونمایی کنیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار 26اسفند96، کدخبر: 6475742، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
0
0
مگر تا قبل اجازه تحویل دادن داشتند که شما جدیدا ممنوع کرده اید ؟ همین است که در این چندسال خودرو های بی کیفیت داخلی سوار شدیم
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
0
0
استاندارد های خودرو سازی ما هنوز هم با اون معیار های جهانی خودرو سازی خیلی فاصله داره و عمده دلیل آن به خاطر نبود هیچگونه رقابت هست
ا.ح75
ناشناس
United States
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
0
0
مکه تا الان از قطعات غیر استاندارد استفاده میشده؟؟؟؟؟؟
همین کارا رو میکنید مردم اعتمادشون به جنس ایرانی از بین میره دیگه
س.د۷۶
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
0
0
شما هرساله میگید ممنوعه ولی ما هیچ و هیچ و هیچ نتیجه ای مشاهده نمی کنیم
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین