پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۳۴۵۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰
در کنار افزایش قیمت خودروهای بالای 45 میلیون تومان و آشفته بازاری که شکل گرفته است، رضا شیوا رئیس شورای رقابت تکلیف خودروهای کمتر از 45 میلیون تومان را مشخص کرد و طبق گفته وی خودروهای به اصطلاح ارزان قیمت بازار از ابتدای تیرماه گران می‌شوند. وی تصریح کرد: شورای رقابت دستورالعمل تنظیم قیمت را برای سال ٩٧ تأیید کرده است. به طور متوسط خودروهای ساخت داخل شرکت ایران خودرو که مشمول قیمت‌گذاری هستند مجوز افزایش 7.18 درصد را دریافت کرده‌اند و برای خودروهای سایپا هم به طور متوسط افزایش 7.01 درصدی تعیین شده است.

شعار سال: رئیس شورای رقابت گفت: در بخش خودروهای مدیران خودرو هم به طور متوسط افزایش 5.62 درصدی مورد تأیید مرکز ملی رقابت قرارگرفته است. بر این اساس از اول تیرماه امسال خودروسازان می‌توانند حداکثر به میزان درصدهای اعلامی قیمت محصولات خود را افزایش دهند.
روز گذشته بازار خودرو و بی‌توجهی مسئولان به قیمت‌های نجومی، تیتر یک اکثر رسانه‌ها بود. در تمام گزارش‌ها از شرکت‌های خودروسازی و دولت خواسته شده بود که به داد بازار برسند و اجازه ندهند برخی از خودروها که در کارخانه با قیمت کمتر از 60 میلیون تومان به فروش می‌رسند با حاشیه بازار 30 الی 40 میلیون تومانی روبه‌رو شوند. در برنامه «تیتر امشب» که دوشنبه شب پخش شد مدیرکل صنایع خودروی وزارت صنعت نخستین مدیر خودرویی بود که تصمیم گرفت برای کاهش التهابات بازار، مصاحبه کند و در مورد آینده صنعت خودرو پیش‌بینی‌هایی داشته باشد. وی گفت: با اقداماتی که در خصوص پیش فروش خودرو شده تا کمتر از یک ماه دیگر بازار خودرو آرام می‌شود و قیمت‌های حاشیه بازار از بین خواهد رفت.
امیرحسین قناتی ادامه داد: امسال بالغ بر 260 هزار دستگاه خودرو تولید شده که در مقایسه با تولید در مدت مشابه سال قبل بیش از 35 درصد بیشتر است. همچنین حدود 225 هزار دستگاه خودرو سند فروش خورده است و این نابسامانی حاشیه بازار کار واسطه‌ها و دلالان است.وی با اشاره به اینکه خودروساز برای تأمین نیاز مالی خود باید خودرو را به فروش برساند، گفت: شرکت‌های خودروسازی بر اساس نیاز بازار خودرو تولید می‌کنند و اجازه نمی‌دهیم برای افزایش قیمت خودرو در بازار خودرو‌ها را دپو کنند.این حاشیه بازار در اعیاد پیش رو برطرف خواهد شد و شرکت‌های خودرو‌سازی فروش خودرو را در برنامه دارند. قناتی افزود: این افزایش قیمت خودرو به نفع وزارت صنایع و شرکت‌های خودروساز نیست و از این افزایش قیمت حمایت نمی‌کنیم. روز دوشنبه قیمت‌ خودروها بی‌توجه به صحبت‌های مدیرکل صنایع خودروی وزارت صنعت به سمت افزایشی دوباره خیز برداشت و برخی از خودروها حاشیه بازارشان از 40 میلیون تومان هم فراتر رفت.نمایندگان خودروسازان عنوان می‌کردند که افزایش قیمت دلار، رفتن پژو، رنو، مزدا و هیوندای از ایران باعث شده‌ است که قیمت‌ها نجومی شود و هیچ مجموعه‌ای نتواند آن را مهار کند.
در این میان شرکت های خودروسازی از امروز پیش فروش‌های نقدی خود را شروع کردند. مجموعه ایران خودرو چهار محصول مانند 206 تیپ دو و هایما و سایپایی‌ها هم خانواده پراید، تیبا و برلیانس‌ها را برای عرضه آماده کرده است. مدیران بازاریابی شرکت‌های خودروسازی فروش نقدی امروز را آتشی بر جان قیمت‌های نجومی می‌دانند و می‌گویند قیمت خودروها روند کاهشی به خود می‌گیرد.
اما فعالان بازار کاهش قیمت را دور از منطق بازار می‌دانند و توضیح می‌دهند وقتی خودرویی با عرضه کم مواجه می‌شود، قیمت آن در بازار گران خواهد شد و از آنجا که در فروش نقدی خودروهای پر فروش لحاظ نشدند بازار به جهش قیمت ادامه خواهد داد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ایران، تاریخ انتشار -، شماره: 470265


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۶
0
0
واقعا باید تاسف خورد برای این اوضاع...هیچ وقت نمیکردم که بتونن گرونی بی حد و حصر رو قانونی کنن
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین