پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۳۵۱۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۱
نماینده ارومیه گفت:طرح جامع خودرو در کشور وجود ندارد تا بتوان براساس آن برنامه مدونی برای قیمت‌گذاری خودرو داشته باشیم.
شعارسال: نادر قاضی‌پور عضو کمیسیون صنایع و معادن  با اشاره به افزایش بی‌رویه قیمت خودرو، گفت: طرح جامع خودرو در کشور وجود ندارد تا بتوان براساس آن برنامه مدونی برای قیمت‌گذاری خودرو داشته باشیم.

وی با بیان اینکه خودروسازهای ما خودرو را گران در اختیار مردم می‌گذارند، ادامه داد: خودروسازها وام‌هایی را گرفته‌اند که می‌خواهند آن را با فروش خودروها بازپس دهند اما بهتر است آنها زمین‌های تهران و بانک‌های خود را بفروشند و مستقیما بدون حضور واسطه و دلال از قطعه‌سازان داخلی قطعه‌ها را تحویل بگیرند.

نماینده مردم ارومیه با تأکید بر اینکه چه لزومی دارد خودروسازها به کارهای بانک‌داری و زمین‌داری مشغول باشند، بیان کرد: با خرید نقدی قطعه‌های داخلی 30 درصد قیمت خودرو کاهش پیدا خواهد کرد.

قاضی‌پور ادامه داد: پیش از این سایپا و ایران خودرو پول‌هایی را به حوزه فوتبال داده‌اند و حال می‌خواهند آن را از مردم پس بگیرند، مگر آنها وزارت ورزش هستند که چنین پول‌هایی را صرف فوتبال می‌کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به اینکه خودروسازها باید برای کاهش قیمت خودرو همه هزینه‌های جانبی را قطع کنند، گفت: از ابتدا تاکنون ما بر سر قیمت خودرو مشکل داشته‌ایم، 60 هزار خودرو در پارکینگ سایپا و 30 هزار خودرو در پارکینگ ایران خودرو وجود دارد تنها برای آنکه آنها بگویند ما کمبودی نداریم.

وی تصریح کرد: بر اساس آمار گمرک ارزش قطعات منفصله خودروهای سبک شامل سواری و وانت معادل 1.3 میلیارد دلار و ارزش کامل خودروهای وارداتی معادل 14.2 میلیارد دلار در سال 96 بوده است.

نماینده مردم ارومیه با بیان اینکه واردات قطعات بیش از خودرو در سال 96 بوده است، گفت: در سالهای بین 91 تا 95 ارزش واردات خودرو بیش از این مبلغ بوده است.

قاضی‌پور تأکید کرد: ایران‌خودرو و سایپا با دلار 3 هزار و 200 تومانی خودروهای خود را ساخته‌اند، لذا باید با همان قیمت به مردم هم تحویل دهند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه پیش از این در ازای واردات هر خودرو، دو خودروی فرسوده اوراق می‌شد، افزود: این اوراقی‌ها خوراک اولیه ذوب آهن و فولاد مبارکه بودند که اکنون با قطع این اقدام این کارخانه‌ها در تأمین مواد اولیه خود دچار مشکل شده‌اند. 

قاضی‌پور تأکید کرد: دولت باید بر اساس طرح جامعی بار دیگر در ازای واردات خودرو، تعدادی خودروی فرسوده را اوراق کند تا در کنار آن مصرف بنزین کاهش و کیفیت خودروها بالا رود، همچنین بتوان خودرو را با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار داد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازخبرگزاری  باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 27خرداد 1397 ، کدخبر:6565543 ،www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۸
0
0
فعلا که خودرو سازها با سو استفاده از رانت دارن کل اقتصاد کشور رو تحت تاثیر قرار می دن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین