پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۷۳۵۹
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸
این که هر بخش از هر شهرستان به صورت همزمان شهرستان جدایی شود، مورد نظر دولت‌ها نیست و دولت‌ها تمایل دارند این تقسیم مرحله به مرحله انجام شود.

شعار سال: جمشید حسینی، اصفهان یکی از بزرگترین شهرستان‌های کشور با جمعیتی قابل توجه است که وسعت و تمرکز بسیاری از خدمات مشکلات زیادی را برای ساکنان شهرهای اطراف آن رقم زده است.

یکی از این مناطق شرق اصفهان است که مسائل بهداشت و درمان از جمله مهم‌ترین مشکلات آنان است. مراکز بهداشتی‌ بخش‌ها شرایط لازم برای یک محل بهداشتی در بخش را دارند اما پاسخگوی نیاز مردم نیستند.

شهرستان اصفهان دارای شش بخش است که به دلیل وسعت این شهرستان نیاز دارد به شهرستان‌های دیگر تبدیل شود که تقریباً تمام مسؤولان‌ در دولت‌های مختلف این موضوع را تأیید کردند و مردم این منطقه خواستار آن هستند.

اما در نگاه اول که هر بخش به صورت همزمان شهرستان جدایی شود مورد نظر دولت‌ها نیست و دولت‌ها تمایل دارند این تقسیم مرحله به مرحله انجام شود اما هر بخش با تکیه بر اهرمی چون قدمت، جمعیت و ...که در دست دارد، خود را مدعی می‌داند که نخستین کاندید شهرستان شدن است.

از این رو تصمیمات دولت‌ها از بخش‌های دیگر با اعتراض روبه‌رو می‌شود و دولت‌ها با دیدن آغاز یک تنش خیلی زود از تصمیم خود منصرف می‌شوند.

راهکارها و روش‌های مختلفی مورد بررسی قرار گرفته که از جمله آن می‌توان به تبدیل شدن به سه شهرستان این اتفاق بیفتد اما باز هم به نظر نمی‌رسد رضایت و تعاملی از بخش‌ها صورت گیرد و همچنان حلقه گم شده حل بسیاری از مشکلات شرق شهرستان اصفهان تبدیل نشدن بخش‌ها به شهرستان باشد.

آن‌چه که مسلم است، بسیاری از مشکلات مردم شرق شهرستان اصفهان می‌تواند با چنین روشی حل شود، موضوعی که به یک شعار انتخاباتی برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی و حتی شورای اسلامی بخش‌ها و شهرها نیز تبدیل شده اما تاکنون در عمل اتفاقی نیفتاده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 20 اردیبهشت 97، کد مطلب: 13970219000076: www.isfahan.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین