پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۷۴۲۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴
امام‌ جمعه قم گفت: عبادت عاشقانه و عارفانه همان چیزی بود که در چهره آیت‌الله بهجت مشاهده می‌شد در واقع عشق و محبت خداوند در وجود این مرجع عظیم‌الشان موج می‌زد همچنین عبادت و اطاعتی که از شکر بالاتر بوده عبادت عاشقانه و عارفانه است.

شعارسال: آیت‌الله علیرضا اعرافی در نهمین سالگرد آیت‌الله بهجت و بزرگداشت آیت‌الله ایمانی که در مسجد اعظم حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) برگزار شد محبت الهی را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: محبت الهی سررشته و سرلوحه تمام زندگانی بشریت است.

وی با بیان اینکه تقرب به خداوند بر سه‌پایه استوار است، افزود: عبادتی که بر اساس علاقه‌مندی به بهشت بوده عبادتی که از سر شکر از انسان صادر شده و عبادتی که از سر ترس صورت گرفته است.

امام‌ جمعه قم ادامه داد: گروه نخست عبادت را از روی ترس به پیشگاه خداوند انجام می‌دهند و گروه دوم افرادی است که شوق بهشت انگیزه برای آنان شده است و گروه سوم افرادی هستند که عبادت را برای شکر خداوند انجام می‌دهند.

وی تأکید کرد: پیرامون عبادت گروه سوم روایتی وجود دارد که بیان می‌کند افراد از بهشت آزاد شده‌اند اما در روایات دیگری که معتبر است بیان‌ شده که عبادت گروه نخست به خاطر ترس، عبادت گروه دوم به دلیل رغبت در نعمت‌های بهشتی و عبادت گروه سوم عبادت عاشقانه و عارفانه است که این روایت سوم بالاتر از دیگر روایات است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه عبادت گروه سوم عبادت عشق و حب است ابراز کرد: عبادت عاشقانه و عارفانه همان چیزی بود که در چهره آیت‌الله بهجت مشاهده می‌شد درواقع عشق و محبت خداوند در وجود این مرجع عظیم‌الشان موج می‌زد، همچنین عبادت و اطاعتی که از شکر بالاتر بوده عبادت عاشقانه و عارفانه است.

وی ادامه داد: خداوند با این بزرگی و عظمت شایسته محبت و عشق بی‌پایان است، بنابراین باید در برابر خداوند عبادت عاشقانه انجام داد.

رئیس جامعه المصطفی تصریح کرد: روایاتی پیرامون محبت الهی وجود دارد که می‌فرماید اگر این آفتاب حب خداوند بر درون انسان بتابد تمام وجود انسان را نور فرا خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه با ورود محبت خداوند به دل انسان، انسان از قیدها آزاد و رها می‌شود، عنوان کرد: اگر عشق الهی به دل و قلب انسان ورود پیدا کند، از دست رفتن دنیا برای انسان مشکلی پیش نمی‌آورد، از این‌ رو انسان نباید دنبال دنیا باشد، همچنین اگر انس با خداوند باشد نشانه حب خداوند است.

امام‌جمعه قم خاطرنشان کرد: آیت‌الله بهجت می‌فرماید که اگر کسی با خداوند انس گرفت، خداوند نیز با او هم‌نشین شده و آسمان زمین را مسخر او می‌کند.

وی با بیان اینکه انسان متواضع خدمت به خلق خداوند را نور می‌داند، ابراز کرد: اگر حب خداوند به قلب انسان ورود کند، علاقه‌ها از غیر خداوند قطع می‌شود.

اعرافی با بیان اینکه راه ما راه محبت خداوند است، خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) می‌فرماید که اگر عشق خدا به درون شما تابید و خداوند این نور را بر قلب‌های شما تاباند در آن هنگام خداوند دل شما را از همه‌ چیز آزاد می‌کند.

وی بیان کرد: نمازهای عارفانه و عاشقانه آیت‌الله بهجت غوغایی در دل‌ها ایجاد می‌کرد، در گذشته علمای این‌ چنینی در حوزه‌های علمیه وجود داشت امروز نیز باید در این مسیر حرکت کنیم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 21اردیبهشت1397 ، کدخبر: 1722841: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
0
0
ایت الله بهجت به عنوان یک نمونه کامل از عبد در دنیای امروز ما بود
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
0
0
ایت الله بهجت نماد عبودیت و ... بود
ادم بسیار شریف والگوی کامل در زمان حال هستند
م.ص76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین